آیا بیمه نامه عمر جنگ را پوشش می دهد؟

با وجود تنش های ژئوپلیتیکی در چندین بخش از جهان، سفر کردن اغلب با خطر همراه است. اگرچه احتمال یک موقعیت جنگی زیاد نیست، اما با توجه به اینکه این بحران ها اغلب بسیار غیرقابل پیش بینی هستند، نمی توان این احتمال را کاملاً رد کرد. اجازه دهید در کنار این قضایا دریابیم که آیا بیمه زندگی این شرایط را پوشش می دهد یا خیر.

به گزارش ریسک نیوز، جنگ مداوم رژیم صهیونیستی و فلسطین جان صدها نفر را گرفته و بسیاری از جمله مردم کشورهای دیگر را در معرض ریسک قرار داده است.

بر اساس گزارش‌ ها، با تشدید جنگ بین گروه فلسطینی حماس و رژیم صهیونیستی ، نزدیک به ۱۸ هزار هندی در اسرائیل گیر افتاده‌اند. این در حالی است که اکثر آن ها دانشجو و نیروی متخصص هستند.

البته برخی ممکن است برای اهداف مختلف دیگری سفر کرده باشند. این در حالی است که جنگ اوکراین و روسیه در گوشه دیگری از جهان ادامه دارد.

بیمه نامه های عمر مرگ و میر را بدون توجه به محل وقوع آن ها پوشش می دهند. این بدان معناست که مرگ و میر ناشی از جنگ در کشوری غیر از هند تحت پوشش بیمه نامه ها قرار می گیرد.

با این حال، باید توجه داشت که در هر شرایطی چنین نخواهد بود. وضعیت اقامت عامل بسیار مهمی است.

دلایل متعددی وجود دارد که افراد به کشورهای دیگر سفر می کنند. از جمله دلایل سفر تعطیلات، سفرهای کاری، جلسات، سمینارها، نمایشگاه ها، درمان پزشکی و ملاقات با اقوام است.

کسانی که مجوز اقامت برای مدت طولانی دارند دانشجویان، کارمندان، مشاوران و افراد دیگر هستند.

اعتبار پوشش بیمه عمر با توجه به وضعیت اقامت، ماهیت اقامت در خارج از هند، علت فوت و نوع طرح بیمه تعیین می شود.

در صورتی که بیمه شده با همان وضعیت اقامت مندرج در بیمه نامه فوت کند، طرح بیمه معتبر خواهد بود.

این بدان معناست که در صورت یک سفر کوتاه، فوت بدون توجه به جایی که اتفاق می افتد، پوشش داده می شود.

با این حال، اگر وضعیت اقامت شما در اواسط یک سال بیمه نامه تغییر کرده است، باید به شرکت بیمه اطلاع دهید تا این طرح همچنان موثر باشد.

شرکت‌ های بیمه عمر هند، طرح‌ های بیمه را به هندی‌ های مقیم و غیرمقیم (NRI) و افراد هندی الاصل (PIO) می‌فروشند.

همسران، والدین، و فرزندان کسانی که در جستجوی کار به خارج از کشور نقل مکان کرده اند نیز تحت حمایت NRI قرار دارند. روند خرید طرح های بیمه عمر برای افراد مقیم و غیر مقیم یکسان است.

اگر مرگ در یک منطقه جنگی رخ دهد، بیمه حوادث شخصی ممکن است بی اثر باشد. برخی از برنامه‌ های اصطلاحی جنگ‌ ها را به عنوان یک استثنا فهرست می‌کنند.

از این رو، توصیه می شود که چاپ ریز سند را با دقت مطالعه کنید. همچنین، پوشش‌ های افزودنی نیز ممکن است معتبر نباشند زیرا یک جنگ در شرایط استثنایی رخ می‌ دهد.

منبع: mintgenie.livemint.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  14  =  19