قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۷/۲۲

به نقل از رویترز، قیمت طلا بیش از 3 درصد در روز جمعه افزایش یافت. این فلز گرانبها در آستانه بیشترین افزایش قیمت هفتگی طی 7 ماه گذشته قرار دارد. بالا گرفتن درگیری‌ها در خاورمیانه سرمایه‌گذاران را به سمت پشتوانه‌های ایمنی مثل طلا سوق داده است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، از طرف دیگر، انتظار توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به نفع طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده بوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 3.42 درصد افزایش به 1932 دلار و 82 سنت رسید.

سرمایه‌گذاران به دقت تحولات خاورمیانه را دنبال می‌کنند، تحولاتی که بازارها را از ابتدای هفته گذشته آشفته کرده است. رژیم صهیونیستی آغاز حمله زمینی خود به نوار غزه را اعلام کرده است.

طبق گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در اواندا، افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تمایل سرمایه‌گذاران به پشتوانه‌های ایمنی مثل طلا را افزایش داده است.

مویا عقیده دارد این تحولات می‌تواند قیمت طلا را در سال جاری میلادی به 2000 دلار برساند. از طرف دیگر، اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهد قیمت مصرف کننده در این کشور در بحبوحه بالا رفتن هزینه اجاره خانه و قیمت بنزین افزایش یافته است.

علاوه بر خبرهای جنگ، احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در اجلاس ماه نوامبر هم به بالا رفتن قیمت طلا کمک می‌کند. تاجران در حال حاضر 69 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ادامه سال جاری میلادی ثابت نگه دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 4.26 درصد افزایش به 22 دلار و 90 سنت رسید و پلاتین با 1.54 درصد افزایش 884 دلار و 13 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

57  −  47  =