قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۰۸/۰۱

طلا بخشی از افزایش قیمتی را که در هفته گذشته داشت، از دست داده و در اولین ساعت تجارت در روز دوشنبه حدود 1975 دلار در آسیا معامله می‌شود. تمایل به خرید این فلز گرانبها به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن به دنبال افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بالا رفته است. در این بین شاخص دلار هم به حدود 106.15 رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.47 درصد کاهش به 1972 دلار و 6 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.53 درصدی به 1983 دلار و 90 سنت رسیده است.

بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اجلاس ماه نوامبر تغییری نخواهد کرد. رافائل باستیک رئیس فدرال رزرو آتلانتا در روز جمعه اعلام کرد بانک مرکزی آمریکا احتمالاً نرخ بهره را تا اواسط سال آینده میلادی پایین نمی‌آورد. پاتریک هارکر رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا هم عقیده دارد نرخ بهره نباید تغییر کند.
جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا از تمایل خود برای توقف روند افزایش نرخ بهره خبر داده تا تحولات اقتصادی در ماه‌های آینده بررسی شود. بازیگران بازار در این هفته بر اطلاعات اقتصادی آمریکا تمرکز کردند که می‌تواند بانک مرکزی را در مورد سیاست نرخ بهره مطمئن کند. اگر این اطلاعات بیش از حد انتظار مثبت باشد ارزش دلار افزایش یافته و بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.

از طرف دیگر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن را افزایش داده است.
در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.46 درصد کاهش به 23 دلار و 40 سنت رسید و پلاتین با 0.53 درصد کاهش 894 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1