افزایش تقاضا برای بیمه اتکایی در سراسر آسیا

به گفته فرانتس جوزف هان، مدیرعامل بیمه اتکایی پیک ر، هنگ کنگ، در بازارهای اموال و تلفات (P&C) و زندگی و سلامت (L&H) در آسیا، تقاضا برای حمایت از بیمه و بیمه اتکایی در حال افزایش است و انتظار می رود این روند در پس زمینه تغییرات اقلیمی و چالش های تورمی ادامه یابد.

به گزارش ریسک نیوز، هان در مصاحبه اخیر خود با Reinsurance News گفت: تقاضا برای بیمه و بیمه اتکایی در حال افزایش است و این همچنان ادامه دارد. ما شاهد افزایش تقاضا، حتی از چین، از هند، و کل بازارهای آسیای جنوب شرقی و سایر بازارهای جنوب آسیا هستیم. و این نه تنها در جنبه صنعتی، بلکه به ویژه در جنبه شخصی نیز وجود دارد.

به استثنای چین، جمعیت در بازارهای نوظهور آسیایی بسیار جوان است و تقاضاهای آن ها در چرخه کاملاً متفاوت از جمعیت پیر است.

هان توضیح داد که این فرصت هایی را ایجاد می کند. طبقه متوسط نوظهور آسیا از بیمه ناکافی برخوردار است. همانطور که آن ها ثروتمندتر می شوند، محافظت از سلامت، رفاه و امور مالی خود را در اولویت قرار می دهند.

هان گفت: «و بنابراین، P&C پوشش بسیار مهمی شبیه به زندگی و سلامتی ارائه می ‌کند، و اینجاست که رشد از آنجا ناشی می‌ شود و این تقاضا برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.»

مدیر عامل شرکت توضیح داد که هم تقاضا و هم فرصت ها در آسیا به خودی خود به جابجایی بازار مرتبط نیستند، بلکه به دلیل فرصت توسعه بلند مدت بازارهای نوظهور وجود دارند.

«دولت‌ های همه کشورهای مختلف آسیا، این چالش را در پیش رو دارند که چگونه می ‌توانم همه کسانی را که در طبقه پایین جامعه و طبقه متوسط یا حتی پایینتر هستند، به دست بیاروم، چگونه می‌ توانم این طبقات را بزرگ کنم؟ چگونه می توانم حرکتی ایجاد کنم که نه تنها برای ثروتمندترین افراد، بلکه برای یک جامعه قوی طبقه متوسط به عنوان ستون فقرات رشد آینده و ثروت آینده سپس وارد توسعه پایدار شود؟ و این فرصتی است که ما به آن نگاه می کنیم و برای چند دهه آینده ادامه خواهد داشت.»

چالش ‌ها اغلب فرصت ‌ها را به وجود می ‌آورند و در طول بحث، هان در مورد مشکلات محیط تورمی، تغییرات اقلیمی و سایر عوامل اظهار نظر کرد.

تورم قطعا یک چالش بزرگ است. چالش دیگر این است که چگونه می ‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما می‌ توانند به خواسته ‌های مشتریان خود پاسخ دهند و چگونه می‌ توانیم اطمینان حاصل کنیم که صنعت همانطور که جهان در حال حرکت است پیش می ‌رود.

«همه ما درک می کنیم و امسال بیش از گذشته، کل صنایع وابسته به ظرفیت بیمه و بیمه اتکایی هستند. زیرا در غیر این صورت شاهد توقف های صنعتی و اقتصادی زیادی خواهیم بود. من فکر می کنم که این یک چالش بزرگ است و مسئولیت بزرگی است که همه ما باید از آن آگاه باشیم. به هر حال، ما همه در یک کشتی نشسته ‌ایم، بنابراین هیچ ‌کس نباید بگوید می‌ توانم خودم را از بازار مستقیم یا از آنچه مشتریان نیاز دارند جدا کنم.»

او افزود: «و البته، مادر همه چالش ‌های امروز و فردا، تغییرات اقلیمی است که از بین نمی ‌رود.»

تغییرات اقلیمی چالشی واقعی برای تمام نقاط جهان است، اما با توجه به اینکه آسیا در حال حاضر خانه برخی از بزرگترین شکاف های حفاظتی در سطح جهان است، نیاز واقعی به سرمایه بیشتر وجود دارد.

اما این شکاف فقط در فضای بلایای طبیعی نیست، همچنین شکاف حقوق بازنشستگی و حفاظت از سلامتی بزرگ و رو به رشدی در آسیا وجود دارد.

این بدان معناست که بیمه ‌گران به همراه ما بیمه‌ گرهای اتکایی باید راه ‌حل ‌هایی برای به دست آوردن طول عمر، سلامت و سپس خطوط P&C بیابند. ما باید کار بهتری برای ایجاد انگیزه انجام دهیم، اما به طور معمول صنعت بیمه این اشتها را ندارد. این زمان می برد و هنوز هم بسیار بسیار چالش برانگیز است.

اما اگر بخواهیم آن را بسیار بیشتر توسعه دهیم، به سرمایه بسیار بیشتری نیاز خواهیم داشت. پیشنهاد ما باید جذاب باشد. هان گفت: محصولاتی که صنعت باید توسعه دهد، باید مقرون به صرفه، قابل دستیابی و پایدار باشند و باید این وظیفه را انجام دهند.

منبع: www.reinsurancene.ws

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟