آینده صنعت بیمه آسیا؛ چه چیزی در انتظار این بخش است؟

گزارش جدید مکنزی فرصت ها و مشکلات را با روشن شدن موتور رشد جهانی تشریح می کند

جدیدترین تحقیقات مکنزی با کاوشی جامع در بخش‌ های بیمه عمر و اموال و خسارت ‌های جانی، بازار پیچیده بازار بیمه آسیا را روشن می سازد. بر اساس گزارش جهانی بیمه 2023 این شرکت، در میان چالش ‌های متعدد از جمله نرخ رشد آهسته ‌تر، نگرانی‌ های سودآوری و بازار پراکنده، صنعت بیمه آسیا در یک نقطه اتصال محوری قرار دارد. با این حال، این منطقه همچنین یک موقعیت عالی برای نوآوری است، زیرا بیمه‌ گران با ریسک های مرتبط با تغییرات اقلیمی، تهدیدات سایبری و پویایی جمعیت شهرنشینی مقابله می‌ کنند.

به گزارش ریسک نیوز، صنعت بیمه عمر در آسیا در حال حاضر تحول قابل توجهی را تجربه می کند. بر اساس این گزارش، رشد در این بخش کاهش یافته است که نشان دهنده دوره ارزیابی مجدد برای بیمه گران است. شکاف بین بازارهای تثبیت شده و بازارهای نوظهور باعث می شود تا استراتژی ها برای همسویی بهتر با شرایط در حال تحول بازار، بازسنجی شوند.

یکی از یافته های کلیدی این گزارش، انتظار افزایش شکاف پوشش مرگ و میر در آسیا است که پیش بینی می شود تا سال 2030 به 119 هزار میلیارد دلار برسد.

این مطالعه همچنین دستاوردهای 10 شرکت چند ملیتی برتر را در سهم بازار در تقریباً تمام بازارهای مورد بررسی از سال 2016 تا 2021، با تسلط قابل توجه بر بازارهای نوظهور مانند مالزی و تایلند، نشان می دهد.

یکی دیگر از روندهای قابل توجه در منطقه، رواج بیمه بانکی است که حدود 48 درصد از حق بیمه های بانکی جهانی را تشکیل می دهد و بر کانال های غالب در چندین بازار آسیایی مسلط است.

کاهش سرعت جذب بیمه عمر از سال 2017 تا 2022 مشاهده شد. این موضوع به ویژه تحت تأثیر رکود در چین و هنگ کنگ، با کاهش قابل توجهی نیز در تایوان در بحبوحه همه گیری کووید-19 مشاهده شد.

جمعیت به سرعت در حال پیر شدن آسیا که انتظار می رود تا سال 2030 از 800 میلیون نفر بالای 60 سال فراتر رود، چالش هایی را نیز به همراه دارد، زیرا سیستم های بازنشستگی فعلی شکاف های پوششی قابل توجهی را از خود نشان نمی دهند.

چالش های P&C در آسیا

با توجه به بخش P&C، سهم آسیا در حق بیمه جهانی نسبتاً متوسط است و 20 درصد است و نرخ نفوذ بازار در دهه گذشته بین 1 تا 2 درصد ثابت مانده است.

با این حال، نرخ رشد سالانه حدود 5 درصد نشان ‌دهنده پتانسیلی است که با نرخ‌ های رشد در قاره آمریکا همسو است و از نرخ رشد در منطقه EMEA پیشی می‌ گیرد.

بیمه ‌گران با طیف وسیعی از چالش ‌ها از جمله افزایش خسارت ‌های فاجعه ‌بار و افزایش هزینه‌ های عملیاتی مواجه هستند که به ‌طور قابل ‌توجهی بر ثبات مالی این بخش فشار وارد کرده است.

ظهور ریسک های جدید، مانند شیوع حملات سایبری و پذیرش سریع وسایل نقلیه الکتریکی، نیاز به راه ‌حل ‌های بیمه قوی دارد که به چشم ‌انداز ریسک در حال تغییر پاسخگو باشد.

آسیا علی رغم اینکه هدفمندترین منطقه برای تهدیدات سایبری است، بازار بیمه سایبری نیز دارد که به سرعت در حال گسترش است و انتظار می ‌رود تا سال 2025 سه برابر شود.

کانال ‌های توزیع دیجیتال نیز به سرعت در حال تکامل هستند. پیش ‌بینی‌ می شود که بیمه ‌های تعبیه ‌شده دیجیتالی عامل اصلی آن خواهد بود که 10 درصد از کل حق بیمه تا سال 2030 است که می تواند به 270 میلیارد دلار برسد.

مکنزی در گزارش دیگری در اوایل سال جاری، بر قدرت بازار بیمه تعبیه ‌شده در آسیا تاکید کرد، بخشی که در سال ‌های آینده دستاوردهای بزرگی را به دنبال خواهد داشت و موج بعدی رشد را تحریک می ‌کند و باعث نفوذ بیشتر در بازارها می ‌شود.

منبع: www.insurancebusinessmag.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

30  −    =  29