پایان بورس امروز ۱ آذر ۱۴۰۲ / رشد لا‌ک‌پشتی شاخص کل

پس از شروع ریزشی بازار سهام در ابتدای هفته، معاملات دیروز و امروز بازار رنگ سبز به خود گرفت و همین موضوع، شاخص‌های بورسی را صعودی کرد. به طوری که شاخص کل در پایان بورس امروز حدود دو هزار و 200 واحد افزایش ارتفاع داد.

به گزارش پایگاه ریسک نیوز به نقل از تجارت نیوز گاهی به تابلو معاملات بازار سهام در پایان بورس امروز نشان می‌دهد، شاخص کل در روز جاری توانست بر خلاف جهت کندل هفتگی خود گام بردارد. هر چند صعود امروز نماگر اصلی نشانه مهمی برای برگشت روند فعلی نبود؛ چرا که از طرفی رقم رشد آن بسیار پایین بود و از طرف دیگر می‌توان آن را صرفا اصلاحی کوتاه‌مدت برای معاملات نزولی این هفته دانست.

بورس امروز در یک نگاه

 

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی افزایش ارتفاع داد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد دو هزار و 238 واحدی که معادل 0.11 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 22 هزار واحدی ایستاد.

همچنین معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه نیز با بزرگان همسو بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن در روز جاری افزایش نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت. به این ترتیب میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز دو  هزار و 731 واحد که معادل 0.39 درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح 706 هزار و 276 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 162 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از ورود پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی دارد. چرا که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از ورود 163 میلیارد تومان پول به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم کترام، کرومیت و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شستا، های وب و وساخت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ثعمرا با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ثرود نیز با افت 6 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های های وب، کرومیت و کسرا تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ثفارس، ثنوسا و زفجر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای چکاپا، تاپیکو و کگل خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های آ س پ، ثاخت و وبملت رقم خورد. همچنین پکرمان در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد دروز بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  5  =  3