قیمت خودرو امروز ۹ آذر ۱۴۰۲/ اوج گیری قیمت محصولات ایران خودرو

بازار خودروهای داخلی امروز، پنج‌شنبه، 9 آذر 1402، نوسان قیمت عجیبی نداشت. به گونه‌ای که بیشترین این نوسانات پنج میلیون تومان و کمترین آن دو میلیون تومان بود. در بازار امروز پژو 207 دنده‌ای سقف فلزی و تارا اتوماتیک V2 پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته در بازار معامله شدند.

به گزارش پایگاه ریسک نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، بازار خودرو در تاریخ 9 آذر 1402 نوسانات چندانی را شاهد نیست. ازجمله دلایل ثبات نسبی و رکود حاکم بر بازار خودرو می‌توان به عدم تکانه‌های قیمت ارز، واردات قطره‌چکانی خودرو و بخشنامه‌های فروش خودروسازان دولتی و خصوصی اشاره کر د که موجب بی‌رغبتی مشتریان بازار شده است.

با اعلام بخشنامه فروش خودرو از جانب شرکت بهمن موتور قیمت خودروی دیگنیتی پرایم تنها پس از گذشت دو روز از اعلام این طرح فروش بیش از 50 میلیون تومان در بازار کاهش داشته است. با توجه به اعلام شرایط فروش توسط دیگر خودروسازان نیز می‌توان رکود نسبی را برای این بازار متصور بود، اما تمامی این موارد در صورتی است که تغییری در نحوه سیاست‌گذاری قیمت خودرو چه در مبدا کارخانه و چه در بازار رخ ندهد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

بازار خودروهای داخلی امروز همانند روزهای گذشته شرایط نسبتاً آرامی را تجربه می‌کند. با این حال برخی از محصولات ایران‌خودرو به مدار صعودی بازگشته‌اند. نگاهی به نوسانات قیمتی نشان می‌دهد بیشترین این نوسانات پنج میلیون تومان و کمترین آن دو میلیون تومان است.

در بازار امروز پژو 207 دنده‌ای سقف فلزی و تارا اتوماتیک V2 پنج میلیون تومان بیشتر از روز گذشته در بازار معامله می‌شوند.

 همان‌طور که در گزارش های روزهای گذشته نیز اشاره شد، می‌توان انتظار افزایش قیمت پژو 207 دنده‌ای سقف فلزی را در روزهای آینده هم داشت و به تبع آن به دلیل فراوانی موجودی خودروی 207 دنده‌ای سقف شیشه‌ای باید شاهد کاهش قیمت آن در بازار خودرو بود.

دیگر محصولات مانند رانا پلاس سقف فلزی و رانا پلاس سقف شیشه‌ای نیز از همین الگوی رفتاری در بازار تبعیت کردند و خودروی رانا پلاس سقف فلزی امروز سه میلیون تومان بیش از روز گذشته در بازار قیمت گذاری شد، همچنین خودروی رانا پلاس سقف شیشه‌ای با کاهش قیمت پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در بازار معامله شد.

نکته جالب در بازار خودرو‌های داخلی امروز آن بود که صرفا محصولات گروه صنعتی ایران خودرو با افزایش قیمت مواجه شدند و محصولات دیگر خودروساز دولتی با ثبات و کاهش قیمت مواجه بوده‌اند، برای مثال خودروهای ساینا S اتوماتیک و شاهین G کاهش قیمت دو میلیون تومانی را تجربه کردند.

قیمت خودروهای مونتاژی

در سوی دیگر بازار صدرنشین کاهش قیمت همان طور که در ابتدای گزارش اشاره شد، خودروی دیگنیتی است و پس از آن خودروهای هایما S5 و آریزو 5 توربو هر دو با 17 میلیون تومان کاهش قیمت در جایگاه دوم بازار قرار می‌گیرند.

اما جایگاه سوم جدول کاهش قیمت خودروهای مونتاژی به پیکاپ T8 کرمان موتور تعلق می‌گیرد که با یک شیب ملایم در حال کاهش قیمت است و در بازه زمانی یک ماهه بیش از 100 میلیون تومان ارزان شده است. از جمله دلایل کاهش قیمت این خودرو در بازار می‌توان به افزایش تنوع و تیراژ خودروها در این سگمنت اشاره داشت.

در ادامه نوسانات قیمت خودرو در بازار، سدان لوکس کرمان موتور KMC J7 و کراس‌اوور آبی پوشان جاده مخصوص هایما S7 هرکدام افزایش قیمت 10 میلیون تومانی را در بازار به نام خود ثبت کردند. همچنین خودرو ریسپکت بهمن موتور نیز با 55 میلیون تومان افزایش قیمت، به عنوان رکورددار این بخش از بازار خودروی امروز قرار گرفت.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

با توجه به موارد فوق در صورت عدم تغییر در سیاست‌گذاری صنعت و بازار خودرو بعید است نوسانات قیمتی شدیدی در بازار رخ دهد و صرفا تغییرات مقطعی و خفیف جریان داشته باشد. 

اما افزایش تعرفه قطعات منفصله خودروسازان بخش خصوصی و همچنین آزادسازی قیمت خودرو توسط خودروسازان دولتی آتش زیر خاکستر بازار خودرو  هستند که هر دو عامل به آرامی در حال اجرا هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×  2  =