قیمت طلا و سکه 15 آذر 1402 / راه طلا از سکه جدا شد

قیمت طلا و سکه در معاملات دیروز روند کاهشی را ثبت کرد. اما در پایان معاملات روند قیمت در بازار طلا افزایش یافت و سکه با روند نزولی به کار خود پایان داد. فعالان این بازار همچنان بر این باورند که سایه رکود تقاضا بر معاملات طلا حاکم است.

به گزارش پایگاه ریسک نیوز قیمت طلا و سکه از روز گذشته روند کاهشی خود را آغاز کرد اما در پایان معاملات دیروز ریتم قیمت نامتعادل بود. اگرچه قیمت طلا رشد محدودی را تجربه کرد، اما از بازار سکه جدا شد. دیروز هم عوامل تعیین کننده قیمت در بازار طلا کاهش یافت و هم قیمت جهانی طلا از منطقه رشد تاریخی خود فاصله گرفت. در زمان نگارش این مقاله، طلا در سطح جهانی با دلار ۲۰۱۷ معامله می شود.

جدول زیر قیمت انواع طلا و سکه در زمان گشایش بازار امروز را نشان می دهد.

فعالان بازار فلز زرد بر این باورند که شرایط تقاضای طلا همچنان راکد است و می گویند این کاهش تقاضا به شدت بر واحدهای تولیدی طلا تاثیر گذاشته و تجارت طلا و سکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سکه پرچمدار امامی بیشترین افزایش قیمت را نشان می دهد

دیروز چهاردهم آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان و ۳۸۶ هزار تومان کاهش یافت. سکه بهار دیروز با افت ۲۰۲ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۰۸ هزار تومان معامله شد.

ریتم طلا رشد کرد

در جریان معاملات دیروز، قیمت طلا در حال کاهش بود، اما در پایان بازار دیروز، روند قیمتی افزایش محدودی را به ثبت رساند. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با هشت هزار تومان افزایش به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با سه هزار تومان افزایش دو میلیون و ۴۹۵ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۶۲ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در همه قسمت ها افت را ثبت کرد و تنها حباب بهار سکه ۶ هزار تومان افزایش را ثبت کرد. حباب سکه امامی ۱۸۶ هزار تومان، نیم سکه ۴۴ هزار تومان، ربع سکه ۹۷ هزار تومان و سکه گرمی ۷۴ هزار تومان کاهش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  18