قیمت خودرو امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۲/ اوج‌گیری رکود در بازار خودرو

قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه 16 آذر 1402 تغییر خاصی را نسبت به دیروز تجربه نمی‌کند. به‌نوعی در اغلب محصولات، ثبات قیمتی هفته‌های گذشته به‌چشم می‌خورد و گویی بازار خودرو دوباره فاز رکود به خود گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه 16 آذر 1402، برخلاف چند روز گذشته، آرام گزارش می‌شود. اغلب محصولات در برابر تغییرات مقاومت کردند و نوسان چندانی ندارند. دلیل ثبات قیمت‌ها، رکود گسترده در بازار، ثبات نرخ ارز و انتظار برای خودروهای وارداتی است؛ خودروهایی که با گذشت هر روز، اخبار جدیدی از ورود آنها به داخل کشور شنیده می‌شود.

البته خودروهای وارداتی که اخیراً به دست مشتریان رسیده است با قیمت‌هایی بسیار نجومی در پلتفرم‌های خرید و فروش خودرو آگهی شده که به نظر می‌رسد با سرعت گرفتن تحویل این محصولات، هیجان بازار نیز فروکش کند و قیمت خودروهای وارداتی بازار، معقول‌تر شود.

باتوجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی تغییر چندانی نسبت به روز گذشته ندارد و در بیشترین حد خود، افت و خیز پنج میلیون تومانی دارند.

کوییک R اتوماتیک از هاچ‌بک‌های اقتصادی دنده اتومات داخلی محسوب می‌شود که در هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز تنها یک میلیون تومان کاهش دارد و با قیمت 454 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که در هفته‌های گذشته، تغییر چندانی نداشت. این خودرو امروز حدود دو میلیون تومان ارزان شده و به نرخ 585 میلیون تومان رسیده است.

پژو 207i دنده دستی یکی دیگر از هاچ‌بک‌های محبوب بازار محسوب می‌شود که امروز تغییری ندارد و با 615 میلیون تومان معامله می‌شود.

رانا پلاس پانوراما که رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است، حدود پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ 523 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

از آغاز امروز تعداد خودروهای مونتاژی که دچار تغییر قیمت شدند، نسبت به داخلی‌های بازار به مراتب کمتر است.

ریسپکت پرایم سدان مونتاژی و جدید بهمن موتور به شمار می‌رود که با صعود 20 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به یک میلیارد و 230 میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره کراس‌اوور محبوب این شرکت است که 10 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و 540 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کی‌ام‌سی J7 سدان مونتاژی کرمان موتور نیز امروز تغییر چندانی ندارد. این خودرو هم پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با یک میلیارد و 420 میلیون تومان معامله می‌شود.

هایما 8S جدیدترین محصول مونتاژی ایران خودرو محسوب می‌شود که دو روز گذشته پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشت، دقیقاً پنج میلیون تومان از آغاز امروز گران‌تر شده و به یک میلیارد و 670 میلیون تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

بازار خودرو به رغم انتشار اخبار مثبت و منفی بسیار در مورد واردات خودروهای نو و کارکرده، نوسان چندانی از خود نشان نمی‌دهد. البته یکی از بزرگ‌ترین دلایل آن را می‌توان ثبات نرخ دلار از هفته‌های برشمرد و دلیل دیگر اینکه بسیاری از متقاضیان خودرو، چشم انتظار تعیین و تکلیف واردات خودروهای کارکرده هستند و در صورتی که از این وعده نا امید شوند، می‌تواند سیل عظیمی از خریداران را روانه بازار کند.

اما در حال حاضر تقاضای بازار تغییر چندانی ندارد و نرخ دلار نیز در ثبات کامل به سر می‌برد؛ بنابراین احتمالاً هفته آینده نیز بازار در شرایطی آرام و به دور از تلاطم‌های عجیب و غریب قرار داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  48