در این خصوص تصور می کنیم، فردی یک شلاق بلند در دست دارد و هنگامی که ضربه اندکی بر دسته شلاق وارد میکند، حرکت در انتهای شلاق شدیدتر می شود. با همین نگاه می توان استنباظ کرد که دسته شلاق، دست مشتری است و با حرکت کوچکی که در تقاضای وی ایجاد می شود به شکل فزایندهای موجب تقویت تغییرپذیری رویکرد او در نحوه انتخاب محصول خواهد شد و ضروری است که به دلیل تثبیت حضور خود در بازارهای رقابتی، نوآوری را در این حوزه جدی بگیریم؛ در غیر اینصورت با انحراف معناداری با سطح انتظارات مشتری مواجه خواهیم شد .
به گزارش ریسک نیوز کتایون هدایت پور مشاور مدیر عامل و رئیس شورای فنی بیمه سینا طی مقاله ای در نشریه بیمه داری نوین نوشت:
همهگیری ویروس کرونا موجب ایجاد پارادایم جدیدی شد که تغییر الگو، نگرش و سرعت بخشيدن به رفتارهای جايگزين روشهاي فروش سنتي را به همراه داشت و این تغییر رفتار مصرف کننده در بخش عمده اي از كالاها و خدمات از جمله بيمه و خدمات مرتبط ، به صورت محسوسی قابل رویت بود. این تغییر نگرش مشتری به خرید کالا و خدمات از طریق سامانه های در دسترس همچنان مسیر رو به رشد خود را طی میکند و در این شرایط، سازمان خود را ملزم میداند تا برای حفظ چرخه حیات و رویارویی با دنیای وسیع دانش پیش رو و ایجاد مطلوبیت، شکل نوینی از ایده های بدیع را در نحوه خرید، فروش و ارائه خدمت خلق نماید.
این تفکر جدید مسیر حرکت را در چرخه حیات سازمان اصلاح میکند و متعاقب آن ایجاد نوآوری و خلق ارزش متناسب با تغییر رفتار مصرف کننده در ارکان سازمان تسری یافته و باعث نهادینه شدن الگوهای نوین خدمات دهی با تکیه بر نواندیشی خواهد شد. ضمن اینکه امکان ارائه خدمات متمایز نیز برای مشتریان میسر میشود .
بدون ترديد شرط لازم براي حضور مثبت در فضاي فروش آنلاین بیمه نامه، شناسايي بازارهای هدف و داشتن برنامهريزي صحيح در نحوه تعامل و خدمتدهی به مشتری است. دادههاي صحيح شمار مشتريان را افزون و داده هاي ناصحيح و اشتباه باعث دور شدن و حتي ريزش مشتري ميشود . شناسایی بازارهای جدید و بررسی نیازهای جامعه هدف، مستلزم افزایش و بهروز کردن دانش همکاران اعم از صف و ستاد است تا بتوانند با تکیه بر آگاهی، ایدههایی که نشأت گرفته از فرصتهای ایجاد شده است را خلق نموده و کسب و کار را رونق ببخشند .
در این خصوص تصور میکنیم، فردی یک شلاق بلند در دست دارد و هنگامی که ضربه اندکی بر دسته شلاق وارد میکند، حرکت در انتهای شلاق شدیدتر می شود. (پدیده اثر شلاقی BULLWHIP EFFECT)
با همین نگاه می توان استنباظ کرد که دسته شلاق، دست مشتری است و با حرکت کوچکی که در تقاضای وی ایجاد می شود به شکل فزایندهای موجب تقویت تغییرپذیری رویکرد او در نحوه انتخاب محصول خواهد شد و ضروری است که به دلیل تثبیت حضور خود در بازارهای رقابتی، نوآوری را در این حوزه جدی بگیریم؛ در غیر اینصورت با انحراف معناداری با سطح انتظارات مشتری مواجه خواهیم شد .
با رشد روزافزون تکنولوژی، سازمانها به منظورسهولت در طراحی فرآیندهای کارآمد و خدمات نوآورانه، توجهی خاص به استفاده از پلتفرمها و ابزارهای نوین از خود نشان میدهند ولی در طراحی این اکوسیستم، ضرورت دارد چابک سازی سازمان در اولویت راهبردی سازمان قرار گیرد زیرا چنانچه نتوانیم از نقش بازیگران حاضر به درستی بهره ببریم نياز داریم تا با بازنگری مجدد در فرآیندها نسبت به طراحي و بازمهندسی زيست بوم كسب و كار خود اقدام نمائیم تا در اين زيست بوم، بتوانیم محيط مناسبي را براي رونق كسب و كار طراحي کرده و نقش سياست هاي نوآورانه و خلاق را همسو با راهبردهای سازمانی براي توسعه كسب و كار اشاعه دهیم .
با ایجاد چابكي در لایه های سازمانی و توانمند سازی شبکه فروش می توان با اعتماد در بازارهای بزرگ ورود کرد و با عملکردی مثبت، فرهنگ تعامل برد – برد را برای ذینفعان ترویج نمائیم .
برای حضور در این زیست بوم، لازم است تا از توانایی بهروز رسانی مستمر در فرآیندهای اجرائی اطمینان حاصل کنیم و به یاد داشته باشیم که هر ماژول در زیستبوم باید دارای نقش بهبود دهنده در مسیر ارائه خدمت باشد تا استقلال کافی برای عملیاتی کردن راهکارها ملموس شود .
به واقع برای گذر از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب، چارهای جز سوار شدن بر قطار هوشمند سازی و تکیه بر زیرساخت فناوری اطلاعات و استفاده از فن آوریهای نوین متصور نیست و اجرای صحیح نقشه راه و تطبیق آن با اولویتهای سازمان در گرو حرکت شتابدهنده در مسیر فنآوری است .
دیدگاه شما چیست؟