سند مالکیت برای سکونتگاه‌های غیر رسمی تا پایان سال صادر می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، خواست برای دریافت سند به راه و شهرسازی مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه ریسک نیوز به نقل از فارس حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به راه و شهرسازی مراجعه کنند.

وی گفت: متقاضی یا همسر وی باید فاقد مسکن بوده و فرم ج وی سبز باشد، هر خانواده امکان بهره‌مندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی نیز می‌بایست با طرح‌های مصوب شهری مطابقت داشته باشد.

جنتی در ادامه افزود: پیش ثبت نام متقاضیان می‌بایست در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در تهران یا اداره راه و شهرسازی شهرستان‌ مربوطه مراجعه کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران دریافت سند، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان، امکان صدور پروانه و پایان‌کار، تعریض و بهسازی معابر، افزایش کیفیت زندگی، امکان افزایش سرمایه گذاری در محلات هدف را از اهداف مهم بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برشمرد.

وی تصریح کرد: این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.

جنتی در پایان گفت: این ظرفیت قانونی (بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافتهای فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  6