پیش بینی بورس دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ / بازار سهام به سمت شرکت‌های کوچک می‌چرخد؟

بازار سهام دومین روز هفته را نیز در روندی صعودی به سر برد؛ با این حال، معاملات روز یکشنبه بیشتر به نفع نمادهای کوچک و متوسط بود و شاخص‌سازها تحول ملموسی نداشتند. آیا بازار دوباره به سمت سهام کوچک و متوسط چرخیده است؟

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام روز یکشنبه با رشد اندک شاخص کل روبرو بود. شاخص هم‌وزن نیز در این روز رشد کرد و روند بهتری را نسبت به نماگر بورس ثبت کرد.

شاخص کل با رشد هزار و 210 واحدی که معادل 0.06 درصد این شاخص است روبه‌رو شد و در سطح دو میلیون و 128 هزار واحدی ایستاد.

با این حال، معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه قدرت بیشتری داشت؛ به طوری که میانگین هم‌وزن بازار در پایان روز یکشنبه هفت هزار و 123 واحد که معادل 0.97 درصد این شاخص است افزایش ارتفاع داد و به سطح 740 هزار و 499 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در این روز حجم معاملات را هشت میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و 406 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

در همین حال، بازار سهام در روز یکشنبه شاهد تراز مثبت پول حقیقی بود. بر این اساس، سهام، صندوق‌های سهامی و حق تقدم‌ها ورود 110 میلیارد تومان پول حقیقی را ثبت کردند.

پیش بینی بورس دوشنبه

بازار سهام روز یکشنبه یک چرخش محسوس به سمت نمادهای کوچک و متوسط بازار داشت و عملکرد بهتری را برای شاخص هم‌وزن ترسیم کرد. به نظر می‌رسد معامله‌گران از نمادهای شاخص‌ساز ناامید شده‌اند و دوباره گرایش بیشتری به سهام کوچک و متوسط نشان می‌دهند.

روز یکشنبه همچنین قیمت دلار هم ثبات نسبی داشت و بر همین اساس، هیجان در بازار سهام نیز با کاهش مواجه بود. شاید بتوان گفت درجا زدن دلار در روز یکشنبه یکی از دلایل بی‌اعتنایی معامله‌گران به شاخص‌سازها بوده است. به ویژه اینکه گروه‌های مثبت بازار نیز در روز یکشنبه، ریالی‌ها بوده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

49  −    =  44