قیمت طلا در آستانه شکست رکورد ۴ ماهه

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم طلا در آخرین روز ماه ژانویه در آستانه اولین کاهش قیمت ماهانه طی ۴ ماه گذشته قرار دارد. انتظار سرمایه‌گذاران از کاهش زود هنگام نرخ بهره پایین آمده و منتظر بیانیه فدرال رزرو آمریکا در این مورد هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۲۰۳۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک افزایش ۰.۴ درصدی به ۲۰۵۱ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

تاجران که قبلاً پیش بینی می‌کردند فدرال رزرو نرخ بهره را ۱۶۰ واحد در سال جاری میلادی پایین بیاورد، حالا تخمین می‌زنند این رقم تا ۱۳۰ واحد کاهش یابد.

احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس تا ۴۴ درصد پایین آمده است، در حالی که ماه گذشته برابر با ۹۰ درصد بود.

لار در آستانه بهترین عملکرد ماهانه خود از ماه سپتامبر قرار دارد و ارزش آن ۲ درصد از ابتدای ژانویه افزایش یافته است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

نرخ سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا تا ۴.۰۱۶۵ درصد کاهش یافته که پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته است، اما هنوز هم بالاتر از ۳.۸۶ درصد پایان ۲۰۲۳ قرار دارد.

تمرکز بازار بر بیانیه فدرال رزرو آمریکاست که قرار است در پایان اجلاس امروز منتشر شود. انتظار می‌رود این بانک نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشته باشد. کنفرانس خبری جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا هم پس از پایان این اجلاس برگزار خواهد شد.

قیمت نقره امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۲۳ دلار و ۱۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۴۶ درصد کاهش ۹۲۲ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  7