مسدودی حساب‌های طلافروشان باعث درگیری فیزیکی بین بازاریان شد

به گفته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مسدودی حساب‌های طلافروشان در روز‌های اخیر نه تنها خرید و فروش را در بازار مختل کرده است؛ بلکه باعث ایجاد درگیری فیزیکی بین بازاریان نیز شده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از اقتصادانلاین نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مسدودی حساب برخی طلافروشان از سوی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر یک شرایط سختی برای صنعت طلا به وجود آمده و متاسفانه مسدودی حساب‌ها که طی چند ماه اخیر به ویژه در دو هفته گذشته رخ داده، باعث ایجاد التهاب در بازار و دگیری میان فعالان بازار شده است.

وی افزود: حساب‌ها توسط بانک مرکزی بسته شده و هیچگونه مبادلات و خرید و فروش سکه و طلا نمی‌شود، این مساله باعث شده شرایط صنعت طلا در ماه‌های پایانی سال دچار آسیب شود و همکاران ما نتوانند مبادلات خود را به راحتی انجام دهند؛ از طرف دیگر شرایط رکود را تشدید کرده است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره جزییات و دلایل مسدودی حساب‌ها نیز گفت: گفته شده در بخشی از این حساب‌ها مبالغی جابجا شده و پول به حساب صرافی رفته است؛ برای مثال شخصی ۵ سکه فروخته و پول آن به حساب صرافی رفته و ارز خریداری کرده است.

بذرافشان با اشاره به عدم همخوانی ضرایب مالیاتی با درآمد فعالان بخش طلا اظهار داشت: علت برخی از این جابجایی‌ها سهوی است؛ اما همکاران ما به ویژه فروشندگان طلای آب شده و سکه مجبور هستند بخش ۲۰ تا ۳۰ مبادلات خود را در حساب‌های دیگر جابجا کنند، چون سود و درآمدشان نسبت به مالیات همخوانی ندارد. ضرایب مالیاتی از سال‌ها پیش که طلا ارزان‌تر بوده مثلا طلا ۱۰۰ هزار تومان بوده و سکه ۳۰۰ هزار تومان تغییر نکرده است.

وی افزود: الان که در بهترین حالت خرید و فروش یک کیلو طلای آب شده ۱ میلیون و ۲۰۰ تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود دارد؛ اما اگر همکاران ما بخواهند با حساب خودشان پول را جابجا کنند باید ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مالیات پرداخت کنند، این نشان می‌دهد مالیات با سود همخوانی ندارد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟