واردکننده پورشه این بار با محصولات ژاپنی به نمایشگاه خودرو آمد/ رونمایی از کرولا و وزل در تهران

معین خودرو که پیش از این به‌عنوان واردکننده محصولات پورشه شناخته می‌شد، این بار با محصولاتی مانند تویوتا کرولا و هوندا وزل ژاپن به نمایشگاه خودروی شهر آفتاب آمد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تجارت نیوز معین خودرو یکی از شرکت‌های نام‌آشنای بازار خودرو که پیش از این یادآور محصولات شرکت پورشه آلمان در ذهن مخاطب ایرانی به شمار می‌آمد، در پنجمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب که نیمه ابتدایی ماه جاری برگزار شد با محصولاتی وارداتی ویوتا کرولا و هوندا وزل بنزینی و برقی حاضر شد.

آنچه در این دور از واردات خودرو بیش از هر موضوعی جلب توجه می‌کند، عدم ثبت سفارش خودروهای وارداتی مطرح از شرکت مادر به دلیل تحریم صنعت خودروست. بدین ترتیب واردکنندگان ایرانی برای دور زدن تحریم‌ها از شرکت‌های خودروساز چینی که مونتاژ این محصولات را در دستور کار خود دارند اقدام به ثبت سفارش می‌کنند.

 معین خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و محصولات وارداتی خود را از شرکت خودروسازی کگ (GAC) که شریک تجاری دو خودروساز مطرح هوندا و تویوتا در چین است برگزیده است و به بازار خودروی کشور عرضه خواهد کرد.

تویوتا کرولا؛ نخستین خودروی ژاپنی وارداتی

تویوتا کرولا تنها خودرو ژاپنی عرضه‌شده در دور جدید واردات خودرو به کشور است که می‌توان آن را در خیابان مشاهده کرد، معین خودرو پیش از این در آبان ماه سال جاری از تویوتا کرولا 2023 رونمایی و اعلام کرد که این شرکت بنا دارد تویوتا کرولا را در دو تیپ در سامانه جامع عرضه خودروهای وارداتی به فروش برساند.

این دو محصول در بحث امکانات رفاهی، طراحی داخلی و خارجی با یکدیگر تفاوتی نداشته و صرفا در بحث مشخصات فنی با یکدیگر متفاوت هستند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟