پیش بینی قیمت دلار ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ / کانال دلار تغییر می‌کند؟

قیمت دلار روز سه‌شنبه نوسان افزایشی محدودی داشت. معامله‌گران بازار ارز معتقدند سیاست‌گذار برای حفظ ثبات در این بازار با ارزپاشی ذخایر دلاری کشور را به آتش کشیده است. این در حالی است که با وجود ثبات قیمت دلار، امروز قیمت سایر ارزها افزایشی بود و پوند ۷۰ هزار تومان شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تجارت نیوز،قیمت دلار در چهارمین روز هفته با تحرکات محدود در منطقه‌ای مشخص نوسان داشت. این در حالی است که روند عرضه و تقاضا در تعادل بود.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیاست‌گذار مسئول ایجاد هر روندی در بازار ارز و قیمت دلار است، که البته فعلا شرایط باثبات و آرامی در بازار ایجاد کرده است؛ علاوه بر آن، شرایط آرام سیاسی در منطقه نیز سیگنال خاصی به بازارهای مالی نمی‌دهد.

برخی از کاهشی‌های بازار معتقدند با وجود تاکید کارشناسان بر روند صعودی قیمت دلار در پایان سال جاری، در روزهای آینده شاهد صعودهای شارپی در قیمت ارز نخواهیم بود. زیرا که ورود پول به بازار سخت است و شرایط اجتماعی نیز کشش پرش‌های بلند در مقطع زمانی کوتاه را ندارد.

پیش بینی قیمت دلار تا پایان سال 1402

با توجه به روند افزایشی آهسته و پیوسته دلار و رفت و برگشت اسکناس آمریکایی در محدوده‌ای مشخص، فعالان بازار، ماندن در نیمه کریدور ۵۰ هزار تومانی و افزایش محدود در کانال مذکور را برای دلار پیش‌بینی می‌کنند. آنها معتقدند کاهش‌های محدود قیمت دلار، در واقع استراحت در روند صعودی است.

در همین راستا، کارشناسان اقتصادی افزایش نرخ بیکاری،‌ ورشکستگی موسسات مولد و ایجاد رانت را از تبعات سیاست کنترل قیمت دلار می‌دانند و معتقدند با جمع شدن فنر قیمت‌ها، نمی‌توان به کمک تزریق میلیاردها دلار از درآمدهای نفتی، تورم را مهار کرد. کارشناسان بر این باورند که نمی‌توان شعار واقعی شدن و تعدیل نرخ ارز را داد، ولی سال‌ها به سرکوب و پایین نگه داشتن مصنوعی آن پرداخت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  30