حذف ماده ۱۳۷ چالشی بزرگ در مسیر بیمه های زندگی

به گزارش ریسک نیوز، رحیم مصدق عضو هیات مدیره بیمه پاسارگاد در چهارمین روز از رویداد «بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» به تشریح چالش های بیمه های اشخاص به تفکیک زندگی و غیرزندگی پرداخت. به اعتقاد وی، حذف ماده 137 در لایحه ارسالی دولت به مجلس چالش بزرگی در مسیر بیمه های زندگی […]

به گزارش ریسک نیوز، رحیم مصدق عضو هیات مدیره بیمه پاسارگاد در چهارمین روز از رویداد «بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» به تشریح چالش های بیمه های اشخاص به تفکیک زندگی و غیرزندگی پرداخت.

به اعتقاد وی، حذف ماده 137 در لایحه ارسالی دولت به مجلس چالش بزرگی در مسیر بیمه های زندگی خواهد بود.

بازنگری در آیین نامه 68 با هدف فراهم آوردن زمینه های گسترده در فعالیت شرکت های بیمه و نوآوری و تنوع در بیمه های زندگی می تواند فرصت باشد زیرا پیش بینی می شود پوشش های جدید برای بیمه گذاران فراهم شود.

سال 98 آیین نامه سرمایه گذاری موسسات بیمه اصلاح شد و سرمایه گذاری از محل ذخایر ریاضی جدا شد قبلا در یک بخش بود. خوشبختانه در ماه های اخیر مجددا این آیین نامه بازنگری شد و ابزارهای جدید بخصوص در بورس در ان مطرح شد.

نحوه محاسبه مشارکت در منافع در آیین نامه 68 دیده شده و اتفاقا یکی از محورهای اساسی این آیین نامه شفاف کردن مشارکت در منافع است.

 سرمایه گذاری برای خرید دارایی ثابت از محل ذخایر ریاضی ممنوع است و نباید این اتفاق بیفتد در صورت وقوع این امر با برخورد نهادهای نظارتی بورس و بیمه روبرو می شود.

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟