صنعت بیمه اروپا به دیجیتالی ‌سازی سرعت می ‌بخشد

بر اساس نظرسنجی اخیری که توسط گروه خدمات اطلاعات (ISG) انجام شده است، در پاسخ به تهدید رکود اقتصادی، رهبران صنعت بیمه اروپا ابتکارات دیجیتالی سازی خود را به منظور بهبود تجربیات مشتری و ساده‌ سازی عملیات افزایش می ‌دهند.

به گزارش ریسک نیوز، این نظرسنجی با عنوان «نبض بررسی؛ وضعیت صنعت بیمه اروپا» که در سه ماهه چهارم سال 2023 انجام شد، از نزدیک به 270 تصمیم گیرنده تجاری و رهبران فناوری اطلاعات در بخش بیمه اروپا انجام شد.

نتایج نشان داد که دو سوم از پاسخ دهندگان در حال برنامه ریزی برای تسریع سرمایه گذاری در روند دیجیتالی سازی خود در دو سال آینده با تمرکز بر بهبود کانال های پرداخت، امنیت سایبری، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی و هوش مصنوعی (AI) هستند.

اولویت های استراتژیک کلیدی شناسایی شده توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی شامل جذب مشتریان جدید و استفاده از کانال های دیجیتال برای کشف فرصت های تجاری جدید است.

تاکید بر پیشنهادات دیجیتال و خدمات شخصی سازی شده با هدف پیشبرد جذب و حفظ مشتری در یک چشم انداز رقابتی فزاینده است.

استیو هال، مدیر ISG EMEA و مدیر ارشد هوش مصنوعی، روی تغییر به سمت رویکرد «اولویت دیجیتال» در میان بیمه ‌گران اروپایی تاکید کرد و بر نقش فناوری‌ های نسل بعدی در شکل‌ دهی مجدد عملیات تجاری و بهبود موقعیت بازار تاکید کرد.

به طور خاص، هوش مصنوعی با افزایش چشمگیر تخصیص بودجه و تمرکز بر استفاده از روش های پیشرفته هوش مصنوعی مانند پردازش طبیعی زبان و یادگیری ماشین، رشد قابل توجهی را تجربه می کند.

علی رغم علاقه فزاینده به هوش مصنوعی، این نظرسنجی خاطرنشان کرد که توسعه هوش مصنوعی برای بسیاری از پاسخ دهندگان هنوز در مراحل اولیه است و تنها بخشی از آن ها به طور فعال راه حل های گسترده ای را در سطح سازمانی توسعه می دهند.

علاوه بر این، چالش‌ هایی مانند سیلوهای داده و امنیت سایبری همچنان زمینه‌ های نگران ‌کننده هستند و باعث افزایش سرمایه ‌گذاری در مدیریت ریسک دیجیتال و امنیت فناوری اطلاعات می ‌شوند.

مشارکت های استراتژیک به منظور دستیابی به قابلیت های دیجیتال و استعدادهای تخصصی و در عین حال کاهش ریسک های توسعه حیاتی تلقی می شوند.

علاوه بر این، بیمه ‌گران در تلاش هستند تا تعادلی بین بیمه‌ سپاری و برون‌ سپاری ایجاد کنند تا به پویایی ‌های در حال تحول بازار کار و چالش‌ های حفظ استعداد رسیدگی کنند.

از آنجایی که شرکت‌ های حمل ‌و نقل سنتی با رقابت شرکت ‌های فناوری و استارت ‌آپ ‌های بیمه فناوری برای استعدادهای برتر روبرو هستند، استراتژی ‌های مدیریت مؤثر استعداد در برآورده کردن خواسته ‌های فناوری ‌های تحول ‌آفرین به طور فزاینده ‌ای حیاتی می ‌شوند.

منبع: www.reinsurancene.ws

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟