اکوسیستم بیمه اتکایی و راه های ایجاد حاکمیت داده

به گزارش ریسک نیوز، در دومین پنل از پنجمین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» امین ضمیری، مدیر بیمه های اتکایی بیمه پاسارگاد، علی زین ساز، مدیر بیمه های اتکایی بیمه رازی و یداله عظیمی، مدیر بیمه های اتکایی بیمه کوثر به مرور چالش های بیمه گران اتکایی از منظر داده های […]

به گزارش ریسک نیوز، در دومین پنل از پنجمین روز «رویداد بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» امین ضمیری، مدیر بیمه های اتکایی بیمه پاسارگاد، علی زین ساز، مدیر بیمه های اتکایی بیمه رازی و یداله عظیمی، مدیر بیمه های اتکایی بیمه کوثر به مرور چالش های بیمه گران اتکایی از منظر داده های با کیفیت و راه های ایجاد فرصت در 1403 پرداختند.

ضمیری: علاوه بر اینکه جهت اخذ دیتا از بیمه مرکزی تقاضاهای زیادی شده، فرایند برعکس هم شده بدین معنا که در طول سال بیمه گران چندین بار برای بیمه مرکزی اطلاعات می فرستند ولی اطلاعاتی از بیمه مرکزی نمی گیرند.

عظیمی:نهاد ناظر و شرکتهای بیمه بابد هماهنگ شوند تا ارایه برخی دیتاها از بیمه گذار به صنعت بیمه الزامی شود.

زین ساز: به بیمه مرکزی این انتقاد وارد است که اطلاعات و دیتاها وجود دارد اما استفاده مناسبی از آن نمی شود. شرکتهای بیمه درخواستهای زیادی برای این موضوع به بیمه مرکزی داده اند اما بیمه مرکزی اعلام کرده که امکان ارایه دیتاها نیست.

بیمه مرکزی باید به عنوان یک سیاست گذار راهکار فرایند ارایه دیتا به شرکتهای بیمه را پیدا کند. الویت اول این است که از طریق سندیکا همکاری شود و اگر مشکل قانونی و زیر ساختی در به اشتراک‌گذاری داده ها هست، برطرف شود.

https://www.aparat.com/v/pZhlz

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟