اثر مغفول مقیاس در صنعت بیمه

به گزارش ریسک نیوز، در پنجمین روز رویداد «بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» پنل مدیریت ریسک بنگاه داری مالی(با تاکید بر موسسات بانک و بیمه) در 1403؛ ریسک ها و فرصت ها با حضور دکتر محمدعلی رستگار استاد دانشگاه و متخصص ریسک، دکتر علی کریمی پاشاکی متخصص ریسک و انرژی و دکتر محمدرضا […]

به گزارش ریسک نیوز، در پنجمین روز رویداد «بیمه و 1403 پیش‌بینی‌ها، نیازها و راهبردها» پنل مدیریت ریسک بنگاه داری مالی(با تاکید بر موسسات بانک و بیمه) در 1403؛ ریسک ها و فرصت ها با حضور دکتر محمدعلی رستگار استاد دانشگاه و متخصص ریسک، دکتر علی کریمی پاشاکی متخصص ریسک و انرژی و دکتر محمدرضا فرزانه دبیر هاب علمی تغییر اقلیم کشور برگزار شد.

رستگار: علم بیمه ، در اصل دانش قیمت گذاری ریسک است.در این راستا بیمه‌گران باید بدانند شکل دهنده اقتصاد تنظیم گری نرخ بهره است.

کریمی: دانش مدیریت ریسک در ارزیابان ریسک بیمه ضعیف است، شناسایی ریسک های انرژی به صورت تیمی امکان پذیر است در حالیکه بیمه ها به صورت جنرال وارد می شوند.

فرزانه:اثر مقیاس در صنعت بیمه مغفول مانده ؛ اثر مقیاس دارای دو بخش است یکی اثر مکانی و دیگری اثر زمانی. صنعت بیمه باید بداند برای چه منطقه ای و در چه دوره زمانی با ریسک ها روبروست.

رستگار:پدیده افزایش نرخ سود بانکی در کشور ما فراگیر شده است که بر اثر این سیاست در این ده روزه بورس ریزش داشته است، نرخ سپرده پذیری در بانک ها به 32 درصد رسیده است، تامین مالی تسهیلات به 37 درصد رسیده که همه اینها در ناترازی بانکها اثر دارد، بیمه ها نیز عمده سرمایه گذاری شان در بانکهاست و بخش دیگر سرمایه گذاری در بورس است که در نتیجه اتفاقات اخیر ارزش پرتفوی بیمه ها در بورس کاسته می شود.

در شرایط فعلی نحوه سرمایه گذاری منابع بیمه ها اهمیت می یابد و این نحوه سرمایه گذاری در منابع حاصل از رشته های مختلف باید متفاوت باشد.

نسخه صوتی

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟