کارکرد جدیدی از بیمه های عمر با بیمه زندگی پروژه محور البرز/ اثر تورمی معکوس

بیمه های زندگی پروژه محور برای اولین بار در صنعت بیمه کشور توسط بیمه البرز با تامین مالی پروژه پالایشگاه مقیاس کوچک نفتی مسجد سلیمان(مینی ریفاینری) اجرایی شد.

به گزارش ریسک نیوز، طی مراسمی(امروز شنبه 22 اردیبهشت 1403) با حضور علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی، موسی رضائی میرقائد مدیرعامل بیمه البرز و علیرضا زمان‌پور مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صبا انرژی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز و پتروشیمی تفاهمنامه همکاری فی مابین شرکت بیمه البرز و هلدینگ سرمایه گذاری صبا انرژی در خصوص بیمه نامه های زندگی پروژه محور به امضا رسید.

در راستای مردمی کردن اقتصاد و رونق تولید، بیمه های زندگی پروژه محور برای اولین بار در صنعت بیمه کشور توسط بیمه البرز با تامین مالی پروژه پالایشگاه مقیاس کوچک نفتی مسجد سلیمان(مینی ریفاینری) اجرایی شد.

در این بیمه نامه عملیات تامین مالی جمعی و عملیات مشابه توکنایزکردن از منظر قانونی بیمه های زندگی صورت می پذیرد. و شرکت بیمه البرز به عنوان یکی از بازوهای نهاد مالی کشور، قرار هست از طریق عرضه بیمه نامه زندگی پروژه محور، تامین مالی داشته باشد.

در همین راستا، تفاهمنامه اولین محصول از این بیمه نامه زندگی پروژه محور با نام تجاری «تاراز» فی مابین شرکت بیمه البرز و هلدینگ سرمایه گذاری صبا تامین به امضا رسید.

در حاشیه این مراسم، امیر سلطانی مقیم، سرپرست معاونت توسعه بازار و شبکه فروش بیمه البرز در گفتگو با خبرنگار ریسک نیوز عنوان کرد: امروز یک پتانسیل و کارکرد جدیدی از بیمه نامه های زندگی توسط بیمه البرز رونمایی شد.

وی افزود: بیمه نامه زندگی پروژه محور، یک بیمه نامه اختصاصی بوده و منابع مالی بیمه گذاران ما در این پروژه سرمایه گذاری خواهد شد. اثر تورمی آن معکوس خواهد بود و می توانند سود مناسبی از این سرمایه گذاری دریافت کرده و در نهایت مالک همان پروژه نیز گردند.

سلطانی به مدت زمان این بیمه نامه ها اشاره کرد و گفت: مدت بیمه نامه زندگی پروژه محور، پنج ساله کوتاه مدت بوده و بیمه گذار در پایان مدت قرارداد می تواند ارزش پایانی بیمه نامه خود را از بیمه البرز دریافت نماید. همچنین این بیمه نامه قابلیت تبدیل به سهم را نیز دارا می باشد.

سرپرست معاونت توسعه بازار و شبکه فروش بیمه البرز در پایان عنوان کرد: در بیمه های زندگی پروژه محور به یک مفهومی رسیده ایم با نام مالکیت کسری از دارایی. یعنی هم تامین مالی جمعی صورت خواهد گرفت و هم پروژه را از منظر پتانسیل بیمه های زندگی توکنایز خواهیم کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟