رقص بیمه بر سکوی تورم / ده درصد لاغر شدیم!

چهل و چهارمین شماره نشریه بیمه داری نوین، در چهار پرونده و با محوریت بیمه های زندگی و اقتصاد در سال 1403 منتشر شد.شبکه بفروش ها، آینده ثالث بازها، داده ها ما را خواهند بلعید و رقص بیمه بر سکوی تورم از مهمترین عناوین این شماره است.

به گزارش ریسک نیوز اولین شماره نشریه بیمه داری نوین در سال 1403 با محوریت بیمه های زندگی و عنوان اصلی انتظارات زندگی در چهار پرونده منتشر شد.

در این شماره محمود فراهانی، مدیر مسئول بیمه داری نوین، در سرمقاله خود با عنوان اصلاح ساختار، بی توجه به ماموریتها نقدی مبسوط بر تغییر نام معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی به معاونت توسعه و نوآوری وارد کرد.

آزاده محسنی سردبیر نشریه بیمه داری نوین نیز در سرمقاله دیگر کلید واژه سخنان مدیر عامل بیمه ایران را رمز گشائی کرد، این سرمقاله با عنوان رمز گشائی از تمدن سازمانی کلید واژه مدیر عامل بیمه ایران منتشر شده است.

شماره چهل و چهارم بیمه داری نوین با گفتگوی مبسوط سخنکده متن با معصوم ضمیری مدیر عامل بیمه پاسارگاد با عنوان زندگی و دیگر هیچ آغاز می شود.

معصوم ضمیری در این گفتگو ضمن راهبردهای ضروری در سال 1403 به برخی انتظارت از اکوسیستم بیمه های زندگی می پردازد که یم تواند برای نهاد ناظر، شرکتهای بیمه ، شبکه فروش و بیمه گذاران قابل توجه باشد.

زندگی / شبکه بفروش ها

در این پرونده در پنلی با عنوان پاسخ بی تردید به بررسی چالش هاس بیمه زندگی در حوزه فروش پرداخته شده است.

سه مدیذ عامل شرکت بیمه تخصصی به هممراه نماینده نهاد ناظر در این پنل شرکت دارند و حبیب میرزائی معاون طرح ، توسعه و اموزش بیمه پاسارگاد به عنوان دبیر پنل هدایت این گفتگو را در اختیار دارد.

مهدی نوروزی، مدیر عامل بیمه خاورمیانه ، عباس اسلامی مدیر عامل بیمه کاریزما و سروناز درواری مدیر عامل بیمه

آگاه به همراه مسعود قندچی مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی چالش های بیمه های زندگی در سال 1403 را واکاوی می کنند.

در گزارش بعدی با عنوان 12 سال زندگی، جایگاه و روند بیمه زندگی در صنعت بیمه مورد بررسی قرار گرفته است.

نمای بیمه گران آمریکای شمالی در گزارشی با عنوان زیستن در مه برای مخاطبان به تصویر کشیده شده است.

ثالث / آینده ثالت بازها

در این پرونده پنلی را پیش رو داریم با عنوان تایرهای صاف ثالت که چهار مدیر صنعت بیمه از بیم و ایمد های رشته ثالث و بدنه در سال 1403 می گویند.

در این پنل چهار محور زیر با حضور عباس علی فراشیانی سرپرست معاونت فنی بیمه حافظ، علی رشیدی معاون مدیر کل نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی، اصغر عنایت دبیر کارگروه  بیمه های اتومبیل سندیکای بیمه گران و محمد باباکردی مدیر بیمه های خودروی شرکت بیمه نوین بررسی شد:

مرور چالش های فعلی ثالثو بدنه

راههای ایجاد فرصت در سال 1403

نحوه نقش افزینی درست ذینفعان

نقش توسعه فناوری و نوآوری در بهبود وضعیت ثالث

در ادامه این پرونده عملکرد صنعت بیمه در بخش های مختلف بررسی شده است

ده درصد لاغر شدیم ، عنوان گزارشی است که عملکرد صنعت بیمه در بازار سرمایه را در سال 1402 به تصویر می کشد.

بررسی عملکرد تفکیکی روند قیمتی شرکتهای بزرگ بیمه ای در سال 1402 با عنوان استرس های همیشگی عنوان گزارش بعدی این پرونده است.

ضرورت خانه تکانی ذهن ، عنوان گزارشی است که به بررسی عملکرد تفکیکی روند قیمتی شرکتهای کوچ بیمه ای در سال گذشته می پردازد.

در این پرونده عملکرد شرکتهای بیمه اتکائی از منظر بازار سرمایه نیز مورد بررسی قرار گرفته است با عنوان مصائب بودن در مسیر درست.

برافکن ها / داده ما را خواهند بلعید

در این پرونده، پنل بلاک چین با عنوان غفلت گران تمام می شود ، هشداری به بیمه گران داده که از فناوری های نوین غافل نباشند.

در این پنل صادق رضائی پژوهشگر حوزه زنجیره بلوک به ظرفیت های مشترک بلاک چین و بیمه اشاره کرده است.

در ادامه میز سخنی با عنوان غیبت بیمه ای ها منتشر شده که در ان چهار عضو فعال حوزه بلاک چین از غیبت بیمه ای در این حوزه خبر داده اند.

کاوه مشتاق مدیر عامل انجمن بلاکچین ایران، امیر عباس امامی متخصص و پژوهشگر حوزه بلاک چین، صادق رضائی فعال حوزه بلاک چین و عباس امامی هم بنیان گذار استارت اپ لایف توکن  پلنت به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

در گزارشی با عنوان اهمیت ارزش افرینی در ادامه این پرونده معنا ، مدل و نمونه های خلق ارزش در کسب و کار مورد بررسی قرار گرفته است.

و در ادامه این پرونده مقاله ای می خوانیم از ماندانا محمد زاده مدیر روابط عمومی بیمه آسماری با عنوان بیمه، روابط عمومی و هوش مصنوعی که زویایا بکارگیری فناوری های نون در حوزه روابط عمومی را بررسی می کند.

 

رقص بیمه بر سکوی تورم

گفتمان متقابل بیمه و اقتصاد در سال 1403 متاثر از چند شاخص اساسی است، تورم ، رکود، انتخابات ریاست جمهوری و اتفاقات منطقه.

صنعت بیمه از منظر بنگاهداری متاثر از ریسکهای اقتصاد و جامعه است و از منظر کسب و کاری پوشش دهنده ریسک های اقتصاد.

ئر همین راستا در این پرونده گفتگوی مبسوطی با دکتر وحید ماجد داشته ایم تا ریسک های مرتبط با صنعت بیمه در سال پیش رو را بررسی کنیم.

برای تهیه شماره چهل و چهارم نشریه بیمه داری نوین با شماره 88644304 و 5 تماس بگیرید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟