بررسی عملکرد شرکت های کوچک بیمه ای با ارزش بازار کمتر از 2 همت

ضرورت خانه تکانی ذهن

ارزش بازار سهام

در میان شرکت های کوچک بیمه ای بر خلاف شرکت های بزرگ بیمه ای، به دلیل عدم وجود اقدامات شرکتی نظیر افزایش سرمایه، عمدتا قیمت تعدیلی سهام شرکت ها بر قیمت تابلوی آن ها در طی سال 1402 منطبق بوده است.

به گزارش ریسک نیوز، در گزارش پیشین عملکرد تفکیکی شرکت های بزرگ بیمه ای در سال 1402 از منظر سرمایه گذاری و بورس مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه این سلسله گزارش ها عملکرد شرکت های کوچک بیمه ای (با ارزش بازار کمتر از 2 هزار میلیارد تومان در پایان اسفند ماه سال 1402) مورد بررسی قرار گرفته است.

همچون گزارش پیشین، از آنجا که ممکن است که قیمت سهام شرکت ها با اقداماتی همچون تقسیم سود و افزایش سرمایه تعدیل شود علاوه بر قیمت پایانی تابلو در هر روز، قیمت تعدیل شده بر اساس اقدامات شرکتی نیز منعکس شده است. شایان ذکر است دو شرکت بیمه زندگی آگاه و هامرز در سال 1402 در بازار پذیره نویسی شده اند اما تا کنون معاملات ثانویه آنها تا زمان نگارش این گزارش آغاز نشده است.

در میان شرکت های کوچک بیمه ای بر خلاف شرکت های بزرگ بیمه ای، به دلیل عدم وجود اقدامات شرکتی نظیر افزایش سرمایه، عمدتا قیمت تعدیلی سهام شرکت ها بر قیمت تابلوی آن ها در طی سال 1402 منطبق بوده است. همچنین بررسی ها نشان می دهد در میان این گروه از شرکت های بیمه ای، برخی از شرکت ها با رشد قیمت سهام (نظیر معلم، حکمت صبا، سینا و زندگی خاورمیانه) و برخی دیگر (همچون شرکت های بیمه آرمان، سرمد و نوین) با افت قیمت سهام همراه شده اند.

5 از 1 رای

دیدگاه شما چیست؟