بیمه مرکزی صلاحیت شرکت های بیمه را مجددا بررسی کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر بررسی مجدد صلاحیت شرکت های بیمه گر تاکید کرد و گفت: متضرر اصلی ورشکستگی شرکت های بیمه، مردمی هستند که فریب تبلیغات گسترده این شرکت ها را خورده اند.

به گزارش ریسک نیوز،سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در گفت و گو با خانه ملت، از نظارت ضعیف بر عملکرد شرکت های بیمه انتقاد کرد و گفت: اکنون بسیاری از موسسات اقتصادی نظیر بانک ها، یک شرکت بیمه تاسیس کرده اند و این موضوع باعث رشد بی رویه شرکت های بیمه گر شده است.

متضرر اصلی ورشکستگی شرکت های بیمه، مردم هستند

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد درمجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری ازاین شرکت ها به دلیل بی تجربگی، شرایط لازم برای انجام تعهدات را ندارند و به همین دلیل نیز در زمان پرداخت خسارت های مردمی ورشکسته شده اند.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، متضرر اصلی ورشکستگی شرکت های بیمه، مردم هستند که فریب تبلیغات گسترده این شرکت ها را خورده اند.

بیمه مرکزی چتر نظارتی خود را گسترش دهد

وی ادامه داد: به طور مثال شرکت "بیمه توسعه" توان انجام تعهدات را نداشت و باعث شد که بیمه شدگان و خسارت دیدگان آسیب ببینند، لذا وزارت اقتصاد و دارایی و بیمه مرکزی باید چتر نظارتی خود را گسترش دهند.

هاشمی نخل ابراهیمی عنوان کرد: اگر نظارت کافی بر عملکرد شرکت ها نباشد، طی سالهای آینده نیز شاهد بحران هایی نظیر بیمه توسعه خواهیم بود، لذا بیمه مرکزی باید نظارت بیشتری بر عملکرد شرکت های بیمه گر داشته باشد.

این نماینده مردم درمجلس نهم ادامه داد: بطورحتم بیمه مرکزی باید مجددا صلاحیت شرکت های بیمه گر را بررسی کند،بسیاری از این شرکت ها توسط بنگاه های خصوصی و به منظور افزایش سوددهی تاسیس شده و باید صلاحیت آنها مجددا بررسی شود.

نماینده مردم میناب،رودان، جاسک،سیریک و بشاگرد درمجلس گفت: از سوی دیگر،شاید نیازی به این تعداد شرکت بیمه برای یک سری خدمات یکسان نباشد و بیمه مرکزی باید به این موضوع ورود کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

50  +    =  56