اساسنامه سازمان بیمه سلامت تأیید شد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایرانیان در شورای نگهبان تأیید شد.

به گزارش ریسک نیوز،عباسعلی کدخدایی امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: شورای نگهبان لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون ورود موقت را که از سوی مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال شده بود، بررسی کرد و در نهایت این لایحه مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

وی افزود: همچنین طرح دو فوریت تمدید مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای قانون بودجه سال 90 کل کشور، که از سوی مجلس به شورای نگهبان ارسال شده بود هم بررسی و تصویب شد.
سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران و اصلاح اساسنامه شرکت‌های سهامی آب منطقه‌ای که به تصویب هیئت وزیران رسیده بود هم در شورای نگهبان بررسی و تائید  قرار گرفت.
کدخدایی در ادامه از بررسی 31 نامه دیوان عدالت اداری در این شورا خبر داد.
سخنگوی شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: در طول دوره هشتم مجلس شورای اسلامی 358 مصوبه از سوی مجلس به شورا ارسال شد که در این بین 234 مصوبه، لایحه و 124 مصوبه دیگر طرح بود و در این بین 190 مصوبه در مرحله اول مورد تصویب شورا قرار گرفت و 71 مصوبه هم در مرحله بعدی در شورای نگهبان تصویب شد و 97 مصوبه هم در شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص داده شد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟