بیمه البرز، افراد را در مقابل سرطان بیمه می کند

قائم مقام مدیرعامل بیمه البرز از عرضه طرح امیدآفرین این شرکت برای پوشش هزینه های ناشی از بیماری سرطان خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز، عبدالرسول تاجدار در جمع خبرنگاران با اعلام این نکته که آمار وحشتناکی از سرطان در کشور وجود دارد، ادامه داد:هر سال بین 5 تا 10 درصد بر تعداد افراد مبتلا به این بیماری در کشور اضافه می شود که آمار نگران کننده ای است.

وی با تاکید بر این نکته که بیمه البرز همواره مبتکر طرح های نوینی مثل بیمه نازایی و ناباروری برای زوجین بوده است، گفت: طرح امیدآفرین نیز در همین راستا طراحی شده است که مخاطب بالقوه این بیمه نامه یک جامعه 75 میلیون نفری است.

معاون مدیرعامل بیمه البرز، طرح امیدآفرین را دارای مزایای زیاد و منحصر به فردی عنوان کرد و گفت: بر خلاف بیمه های درمان تکمیلی که رشد حق بیمه آن در چند سال گذشته، 10 برابر بوده است، رشد حق بیمه این بیمه نامه، منطقی و عقلایی است.

وی با اشاره به این نکته که بیمه البرز در طرح امیدآفرین، افراد مبتلا به بیماری سرطان را بیمه نمی کند، اضافه کرد: ما بیمه را می فروشیم که محاسبات ریسک کنیم نه این که خطر را بیمه کنیم به عبارت دیگر این شرکت افراد مبتلا به بیماری سرطان را تحت پوشش قرار نمی دهد بلکه جامعه آماری را بیمه می کند که احتمال وقوع سرطان در آنها با توجه به شرایط آب و هوایی، اقتصادی و … در حال افزایش است.

تاجدار با تاکید بر این نکته که فردی که مبتلا به بیماری شده است دیگر قابل بیمه شدن نیست، گفت: کسانی که علائم سرطان ندارند تحت پوشش قرار می گیرند تا در صورت وقوع این بیماری، هزینه های آنها پوشش داده شود.

وی سقف تعهدات در طرح امیدآفرین بیمه البرز را 150 میلیون تومان ذکر کرد که این سقف تا سه برابر قابل افزایش است.

قائم مقام بیمه البرز، با بیان این نکته که در این طرح بیمه شده برای پنج سال حق بیمه می دهد و پس از آن تا پایان عمر در مقابل سرطان تحت پوشش قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این بیمه نامه، پرداخت حق بیمه به دو روش یک جا و تقسیط پنج ساله است و فرد تا 60 سالگی امکان خرید آن را دارد.

تاجدار تاکید کرد: با توجه به این که طرح امیدآفرین آزمایش های غربالگری ندارد، یک دوره انتظار یک ساله برای آن دیده شده است یعنی چون این بیمه نامه بر اساس اصل حسن نیت و پرکردن فرم پرسشنامه پزشکی از سوی خود فرد، به وی فروخته می شود بنابراین اگر بیمه شده در یک سال اول بیمه نامه به سرطان مبتلا شد شرکت بیمه تعهدی برای پوشش هزینه ها ندارد ولی در صورت ابتلا پس از یک سال از خرید بیمه نامه، هزینه ها پوشش داده می شود.

وی با بیان این نکته که بیمه البرز در هر طرح جدیدی، ابتدا به دنبال گسترش بازار هدف خود است، یادآور شد: حاشیه سود چندانی در ابتدای عرضه این طرح مدنظر شرکت نیست و بیمه البرز در پی آن است که با توجه به داشتن انحصار پنج ساله این بیمه نامه، جای پای خود را در این طرح محکم کند و سپس به سودآوری بیندیشد.

تاجدار به پوست اندازی صنعت بیمه در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: حرکت از نظام تعرفه ای به نظام مالی از مهم ترین اتفاقات رخ داده بوده است که در سال های آتی به بار خواهد نشست.

به گفته وی، این اقدام حرکت خوبی بوده که با استقبال جامعه رو به رو شده است و همه از آن منتفع شده اند.

قائم مقام مدیرعامل بیمه البرز با بیان این نکته که همه چیز در این شرکت بر اساس اصل هزینه فایده بوده است، اظهار داشت: با برداشته شدن تعرفه ها، برخی از شرکت ها بی وقفه شروع به فروختن بیمه نامه کردند و به همین دلیل خیلی از بیمه گزاران از پیش ما رفتند ولی این اقدام موقتی بود و در سال 90 مشخص شد که برنامه شرکت برای ارزیابی علمی ریسک ها، کاملا عقلایی بوده است به همین دلیل بیمه گزاران جداشده، با پیشنهاد حق بیمه های بالاتر خواهان پیوستن مجدد به خانواده بیمه البرز شدند.

وی ثبات مدیریت، نگاه علمی در رفتار مدیریت شرکت، تاکید همیشگی بر رضایتمندی مشتری و انسجام در بدنه کارشناسی شرکت را از عمده دلایل بازگشت مشتریان پیشین بیمه البرز عنوان کرد و گفت: این شرکت در سال 90 در میان چهار شرکت بزرگ بیمه، با بیش از 55 درصد رشد، بالاترین نرخ رشد را به خود اختصاص داد و در چهارماهه ابتدای سال جاری هم بالغ بر 83 درصد رشد حق بیمه داشته در حالی که نسبت خسارت آن با کاهش 36 تا 37 درصدی رو به رو شده است.

بیمه امیدآفرین بومی سازی شده و کپی برداری از خارج نیست

دکتر محمدرضا فتحی مشاور ارشد بیمه البرز در طراحی بیمه امیدآفرین هم در سخنانی با اشاره به شروع طرح تحقیقاتی این طرح از 8 سال پیش، اظهار داشت: سرطان در کشور در حال افزایش است و احتمالا در سال 2020 آمار تعداد مبتلایان به این بیماری به 500 هزار نفر در سال افزایش خواهد یافت و طی مدت 10 سال از سال 2020 تا 2030 این آمار به بیش از 6 میلیون نفر خواهد رسید.

وی با بیان این نکته که سرطان عمدتا افراد بالای 30 سال را گرفتار می کند، گفت: هر چه سرطان مدیریت شود احتمال ابتلا به این بیماری و احتمال ابتلا به بیماری های از نوع پیشرفته کاهش خواهد یافت.

فتحی، ارزش اصلی طرح امیدآفرین را مدیریت بیماری سرطان دانست و افزود: بیمه امیدآفرین صرفا یک بیمه نامه نیست بلکه برای نخستین باری است که سرطان در کشور متولی پیدا کرده است بنابراین هرچه آمار مبتلایان به بیماری کاهش یابد هزینه بیمه البرز نییز کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر این نکته که برای نخستین بار در دنیا است که شرکت بیمه ای بیمه مادام العمر ارائه می دهد، گفت: این امر باعث خواهد شد تا شرکت بیمه البرز از امروز به فکر کاهش ریسک باشد و جامعه بیمه شده را آموزش دهد و آزمایش های غربالگری را گوشزد کند و حتی آزمایش هایی را نیز به هزینه خود انجام دهد.

مشاور ارشد بیمه البرز در طراحی بیمه امیدآفرین، اضافه کرد: این بیمه نامه، مازاد هزینه های درمان وتعهد شده در بیمه های پایه و مکمل درمان را پوشش می هد و بیمه نامه ای است که هم انفرادی فروخته می شود ضمن این که قیمت آن معادل قیمت گروهی است و هزینه خرید آن بسیار اندک است.

وی با تاکید بر این نکته که این بیمه نامه، بیمه نامه ای برای تمام عمر است، ادامه داد: از ویژگی های دیگر این طرح این است که در تمام طول مدت بیمه نامه می توان بر اساس شرایط تورمی، با پرداخت مبالغ اندکی میزان تعهدات را افزایش داد ضمن این که بر اساس اکچوئری سرطان طراحی شده و کاملا بومی سازی شده و کپی برداری از خارج از کشور نیست.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟