انحصار بیمه کشتیرانی اروپا را شکستیم

داجمر با بیان اینکه علی رغم ادعای غربی ها کشتیرانی ایران و هند ۲ سال است وارد خلیج فارس نشده است، اظهار داشت: با ایجاد بیمه ایرانی P&I انحصار بیمه های کشتیرانی اروپایی را شکستیم.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از فارس محمد‌حسن داجمر اظهار داشت: قراردادهای دوجانبه و سه جانبه ما با همه کشورها در حال اجرا است و فقط در خصوص کشتیرانی ایران و هند اخیرا غربی‌ها به دولت هند فشار آورده‌اند تا کشتیرانی دولتی این کشور با ما همکاری نداشته باشند که البته سطح مراودات ما با این کشتیرانی آنقدر نبود که بخواهد تأثیر زیادی بگذارند لذا هیچ مشکلی در این زمینه پیش نخواهد آمد.

وی با اشاره به فشار غربی‌ها به دولت هند اظهار داشت: علی‌رغم ادعای غربی‌ها فشاری که آنها به دولت هند آورده‌اند غیرواقعی و بیشتر جنبه سیاسی دارد چرا که در دو سال گذشته کشتیرانی ایران و هند اصلا وارد خلیج فارس نشده‌اند در حالی که غربی‌ها ادعا کرده‌اند این کشتی‌ها در زمینه هسته‌ای با ایران فعالیت کرده‌ است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: تحریم بیمه‌های خارجی باعث شد تا ما بتوانیم بیمه ایرانی P&I را راه‌اندازی کنیم و این موهبتی است که تحریم‌ها به ما داده‌اند چرا که بیش از این انحصار بیمه‌های کشتیرانی در اختیار اروپایی‌ها بود و کشورهای خیلی کمی این بیمه‌ها داشته‌اند اما با همکاری دولت ما موفق شدیم بیمه کشتیرانی ایرانی ایجاد کنیم.

وی در واکنش به این سؤال که در حال حاضر وضعیت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به لحاظ سود و زیان چگونه است اظهار کرد: وضعیت کشتیرانی در دنیا خراب است و ربطی به ایران و تحریم‌ها ندارد چرا که حجم تجارت دنیا به لحاظ بحران‌های اروپایی و غربی پایین آمده است و قیمت سوخت نیز بالا رفته است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟