بازنشستگان گمرک مشمول بیمه طلایی شدند

مدیرکل امور اداری و رفاه گمرک گفت: تمام هزینه ‌های درمانی بازنشستگان و موظفین گمرک جمهوری اسلامی ایران و همسران آنها از سی ‌ام تیرماه سال‌ جاری مشمول بیمه طلایی شده است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران علیرضا مقدسی  افزود: برای تکریم و تعظیم کارکنان بازنشسته، یکی از بهترین قراردادهای بیمه تکمیلی درمان بین گمرک و شرکت بیمه ایران منعقد شد که طبق آن کلیه هزینه‌های درمانی بازنشستگان گمرک مشابه شاغلان، شامل همه هزینه‌های بیمارستانی، ویزیت، دارو، آزمایش‌‌ها، اسکن‌ها و موارد مرتبط می شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های مزبور بدون سقف است، افزود: همچنین بابت عینک مبلغ 500 هزار ریال به هر یک از بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.
مدیرکل امور اداری و رفاه گمرک درخصوص اهداف بیمه تکمیلی اظهارداشت: بیمه پایه که همان بیمه خدمات درمانی یا تأمین اجتماعی است درصد ناچیزی از هزینه‌ های درمانی افراد تحت پوشش را تأمین می‌کند، به همین جهت اکثر سازمان‌ ها برای رفاه کارکنان خود اقدام به انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی در کنار بیمه پایه می ‌کنند تا بقیه هزینه‌های درمانی کارکنان نیز تحت پوشش قرار گیرد.


وی در پاسخ به این پرسش که بیمه بازنشستگان تا قبل از بیمه تکمیلی چگونه بود و چه تسهیلاتی را ارائه می‌کرد، گفت: صندوق بازنشستگی گمرک همه ساله ضمن کسر مبلغی از بازنشستگان (یک درصد حقوق) اقدام به عقد قرارداد بیمه با یکی از شرکت‌های بیمه می‌کند که طبق اطلاع واصله درصد پایینی از هزینه ‌های بیمارستانی و مبلغ محدودی از هزینه‌های سرپایی را تعهد می‌کرد، به‌طور مثال هزینه هایی مثل دارو و ویزیت و آزمایشات تحت پوشش این بیمه نبوده است.
مقدسی در این خصوص که چه عاملی باعث جایگزینی بیمه طلایی به جای بیمه مکمل درمان قبلی شد، اظهار داشت: کارکنان بازنشسته و موظف به جهت شرایط سنی و جسمی بیشتر در معرض بیماری‌ها هستند و به تبع آن مراجعه بیشتری به مراکز درمانی دارند. این امر هزینه‌های گزافی برای این افراد دربر دارد و از طرفی تعهدات بیمه موجود آنان کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهند. این وضعیت مسئولین گمرک را بر آن داشت تا به‌منظور تکریم و پاسداشت زحمات چندین ساله کارکنان بازنشسته و موظف، قرارداد بیمه‌ای مشابه شاغلین (بیمه طلایی) منعقد کند تا هزینه‌های درمانی آنها به‌صورت کامل تأمین شود.
مدیرکل امور اداری و رفاه گمرک در مورد مبلغ حق بیمه و شرایط و تعهدات آن و شیوه بهره‌مندی افراد از این نوع بیمه و همچنین تاریخ مشمولیت آن گفت: مبلغ حق بیمه فرد بازنشسته به‌علاوه همسر و همچنین شخص موظف در سراسر کشور توسط گمرک ایران تأمین و پرداخت خواهد شد یعنی بیمه آنان به‌صورت رایگان است، ولی درخصوص فرزندان یا والدین می‌توانند با پرداخت حق بیمه‌ای به میزان 75 هزار ریال در ماه اقدام به این امر نمایند.
وی افزود: کلیه هزینه‌های درمانی از تاریخ 30 تیر ماه سال جاری به بعد، مشمول تعهدات شرکت است و پس از تکمیل فهرست‌ها و جمع‌بندی آن کارت طلایی در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت که با استفاده از این کارت می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان مراجعه و اقدامات درمانی را شروع کنند.


مقدسی اضافه کرد: از کل هزینه‌های بیمارستانی 10 درصد توسط شخص بیمه شده تقبل شده که این مبلغ نیز پس از دریافت مدارک بیمارستانی از بیمه پایه (خدمات درمانی) قابل وصول است.
مدیرکل امور اداری و رفاه گمرک اظهارداشت: هزینه‌های سرپایی مانند دارو، ویزیت، آزمایشات، فیزیوتراپی و… پس از پرداخت وجه مورد نیاز توسط شخص و ارائه مدارک مثبته شامل اصل فاکتور پرداخت و دستور پزشک و تصویر نتیجه آزمایش پس از اعلام واحد مربوطه (اداره رفاه و تعاون در تهران) مدارک مورد نیاز به مجری قرارداد بیمه ارائه تا پس از بررسی وجه پرداختی به حساب شخص بیمه شده واریز شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟