بیمه کشاورزی پشتوانه ای مهم برای بهره برداران کشاورزی است

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بیمه کشاورزی پشتوانه ای مهم برای بهره برداران بخش های مختلف زراعت، باغبانی، دامی، شیلاتی و غیره است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از مهر، علی اصغر داداش پور عصر دوشنبه در جمع بهره برداران بخش کشاورزی اظهارداشت: ارائه خدمات و حمایتهای ویژه بیمه ای برای رسیدن به توسعه پایدار در این بخش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اظهارداشت: مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی همزمان با آغاز فعالیت صندوق بیمه کشاورزی استان بطور پراکنده اقداماتی برای ترویج اهمیت، جایگاه و نقش بیمه کشاورزی و فراگیری آن در بین بهره برداران استان انجام داده است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی گیلان گفت: این مدیریت از پارسال و با تشکیل کارگروه اطلاع رسانی، آموزش و ترویج بیمه کشاورزی، برنامه ها و فعالیتهای مربوط به ترویج بیمه را به طور ویژه و متمرکز در دستور کار خود قرارداده است.

وی افزود: در سالی که گذشت بر اساس تصمیمات این کارگروه علاوه برتهیه و پخش پنج برنامه رادیویی و تلویزیونی، برگزاری دو کارگاه منطقه ای در شهرستانهای مختلف گیلان، لوحهای فشرده حاوی اطلاعات بیمه کشاورزی و بروشورهای معرفی انواع تعرفه های بیمه ای تهیه و برای آموزش بهره برداران در اختیار آنان قرار گرفته است.

داداش پور اظهارداشت: در این کارگاههای آموزشی 120 نفر از کارشناسان و مددکاران ترویج با فوائد و ضوابط بیمه کشاورزی آشنا و بروشورها و لوحهای فشرده را تکثیر و در اختیار کشاورزان و بهره برداران مناطق خود قرار دادند.

وی یادآورشد: هم اکنون 59 مرکز جهاد کشاورزی دهستانها، 88 شرکت خدمات مشاوره ای فنی، مهندسی و کشاورزی و بیش از دو هزار و 130 مددکار ترویجی و سرباز سازندگی در قالب شبکه های ترویج دولتی وغیر دولتی، با اجرای برنامه های ترویجی کشاورزی برای فراگیر شدن بیمه  کشاورزی در بین بهره برداران گیلانی، این کار گروه را در انجام وظایف خود یاری می دهند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟