بیمه مرکزی روش اعطای نمایندگی بیمه را اصلاح کرد

رشد تعداد نمایندگی های بیمه در سال های اخیر ، همواره محل بحث میان موافقان و مخالفان بوده است. موافقان گسترش تعداد نمایندگی ها بر آنند که این روند، انحصار در بازار بیمه را می شکند و دسترسی مردم به خدمات بیمه ای را تسهیل می کند.

به گزارش ریسک نیوز،در مقابل، مخالفان این ایده معتقدند که گسترش نمایندگی ها، باید متوازن بوده ، همپای افزایش نیازهای بیمه ای مردم باشد. تعدد بی رویه نمایندگی های بیمه ، که لازمه آن سهل گیری در گزینش نمایندگان جدیدالورود است ، باعث می شود پای افرادی به این صنعت باز شود که صلاحیت های کاری لازم را ندارند به گونه ای که این افراد ، نه تنها برای بیمه کشور مفید نیستند ، بلکه بعضاً خود نیز دچار نارسایی ها و حتی ورشکستگی می شوند و مدتی بعد ، از خیر نمایندگی هم می گذرند!

این در حالی است که پیشتر ، مراحل و آزمون های استانداردی برای اعطای نمایندگی بیمه وجود داشت و نمایندگی های بیمه ، نه محلی صرفاً جهت اشتغالزایی ، که جایی برای ارائه خدمات حرفه ای بیمه بودند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟