واقعی نبودن امضای الکترونیکی در کشور از مهم ترین موانع است

امکان دسترسی بیسیم به اطلاعات بیمه‌ای شرکت‌ها، اجرای فرایند درخواست و رسیدگی به خسارت از طریق اینترنت و همچنین ایجاد مقایسه‌ای خدمات بیمه‌ای برای مشتریان از جمله ظرفیت‌های موجود در بیمه الکترونیکی است.

به گزارش ریسک نیوز،آتوسا گودرزی در ادامه دومین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی گفت: در کشور ما رویکرد چارچوب‌های تنظیمی و مقرراتی، بیشتر بر مبنای تعرفه‌ای است، در حالی که در کشورهای دیگر این چارچوب‌ها بیشتر غیرتعرفه‌ای است.

وی در مورد مزایای استفاده از تجارت الکترونیک اظهار داشت: تجارت الکترونیکی موجب کاهش موانع ورود به بازار، ایجاد حق انتخاب بیشتر برای مصرف‌کنندگان و درنهایت منجر به کاهش هزینه و افزایش سودآوری و رقابت خواهد شد.

گودرزی ادامه داد: رقابت در صنعت بیمه به دلیل مشابهت زیاد خدمات بیمه‌ای بسیار دشوار است، اما بیمه الکترونیکی موجب ایجاد تمایز بین شرکت‌ها به دلیل کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی در مورد مزایای بیمه الکترونیکی گفت: ارتباط مستقیم با مشتری و کاهش هزینه سرمایه اولیه از مهمترین مزایای این موضوع است.

رییس موسسه آموزش عالی بیمه اکو در مورد موانع رشد بیمه الکترونیکی در کشور گفت: بیمه الکترونیکی قدرت لازم برای جذب مشتریان بالقوه را ندارد و همچنین در رشته‌های پیچیده بیمه‌ای با ارزش معاملاتی بالا، کاربرد ندارد.

وی افزود: کمبود زیرساخت مناسب مخابراتی جهت پرداخت حق بیمه و همچنین نگرانی از فاش شدن اطلاعات شخصی از دیگر موانع رشد بیمه الکترونیکی در کشور است.

گودرزی در مورد موانع قانونی ایجاد بیمه الکترونیکی تصریح کرد: واقعی نبودن امضای الکترونیکی در کشور از مهم ترین موانع قانونی در این زمینه است.

به گفته وی، امکان دسترسی بیسیم به اطلاعات بیمه‌ای شرکت‌ها، اجرای فرایند درخواست و رسیدگی به خسارت از طریق اینترنت و همچنین ایجاد مقایسه‌ای خدمات بیمه‌ای برای مشتریان از جمله ظرفیت‌های موجود در بیمه الکترونیکی است.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟