فروش ۵۰ میلیارد دلار حق بیمه در دنیا به صورت الکترونیکی

مدیر طرح بیمه الکترونیکی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ میلیارد دلار از کل فروش حق بیمه در دنیا از طریق الکترونیکی صورت می‌گیرد، گفت:فروش اینترنتی در شرکت‌های بیمه باید با مشارکت بخش‌های مختلف شرکت‌ها صورت بگیرد.

به گزارش ریسک نیوز،عباس اربابی در ادامه دومین کنفرانس تخصصی بیمه الکترونیکی با اشاره به اینکه حدود 50 میلیارد دلار از کل فروش حق بیمه در دنیا از طریق الکترونیکی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از چالش‌های پیش روی فروش الکترونیکی بیمه، بررسی میزان رغبت و تمایل بیمه‌گذاران به خرید اینترنتی است.

مدیر طرح بیمه الکترونیکی با ارائه مثالی در مورد فروش اینترنتی خودرو در کشور گفت: در شش ماهه اول امسال رقمی معادل 2 هزار و 200 میلیارد تومان از فروش خودرو به صورت الکترونیکی حاصل شده است.

وی افزود: این آمار که رشد زیادی نسبت به سال گذشته دارد، نشان می‌دهد یک فرهنگ نسبی در زمینه خرید اینترنتی در کشور شکل گرفته، اما این نکته قابل توجه است که عمده این خریدها در تهران صورت می‌گیرد.

به گفته وی یکی از موضوعات با اهمیت در این زمینه مشخص شدن متولی فروش اینترنتی در شرکت‌های بیمه است که به نظر می‌رسد این کار باید با مشارکت بخش‌های مختلف شرکت‌ها صورت بگیرد.

اربابی ادامه داد: همه بخش‌های مرتبط نظیر امور نمایندگان، فناوری اطلاعات، بخش فنی، مالی و روابط عمومی با تقسیم وظایف می‌توانند به گسترش فروش اینترنتی کمک کنند.

مدیر طرح بیمه الکترونیکی ادامه داد: خدمات بیمه‌ای بسیاری از طریق اینترنتی قابل ارائه به مشتریان است که از جمله آنها می‌توان به عملیات اخذ پیشنهاد، پرداخت اقساط و پرداخت حق بیمه اشاره کرد.

اربابی تصریح کرد: یکی از مهمترین سؤالاتی که در این باره مطرح می‌شود، نقش نمایندگی‌ها در فروش الکترونیکی است که باید گفت در هنگام استقرار بیمه الکترونیکی نیز ارتباط مشتریان با نمایندگی قطع نخواهد شد و برخی از خدمات نظیر گرفتن پرینت بیمه‌نامه در نمایندگی صورت می‌گیرد.

وی افزود: دیدار حضوری نماینده و بیمه‌گذار موجب افزایش اطمینان خواهد شد و مشارکت شرکت‌های بیمه با تأمین‌کنندگان، هزینه راه‌اندازی سامانه فروش اینترنتی را کاهش می‌دهد.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟