جزئیاتی از شرایط بهره‌مندی از «بیمه اختیاری» تامین اجتماعی

تامین اجتماعی حقی است همگانی برای عموم افراد جامعه که تامین و تدارک بستر اجرایی آن از تکالیف دولت بشمار می‌رود. اما بیمه اجتماعی، از نوعی که سازمان تامین اجتماعی مجری آن است به نحوی طراحی شده که علاوه بر تحت پوشش قرار دادن افراد شاغل در قانون تامین اجتماعی، برای پوشش بیمه‌ای کسانی که مدتی به واسطه اشتغال تحت پوشش بیمه اجتماعی بوده، اما بعدا به دلیل عدم اشتغال از پوشش بیمه‌ای خارج شده‌اند، تدابیری اندیشه است، به طوری که این گونه اشخاص با دارا بودن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه، می‌توانند بیمه خود را به طور «اختیاری» ادامه دهند.

به گزارش ریسک نیوز،ایسنا، در باره شرایط برقراری بیمه اختیاری، باید گفت که برابر مقررات مربوطه، حداکثر شرط سنی جهت پذیرش تقاضای ادامه بیمه به طور اختیاری 50 سال تمام برای مردان و زنان در صورت دارا بودن حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه که به لحاظ بازنشستگی معتبر باشد، تعیین شده است و چنانچه سن متقاضی بیش از سن مذکور باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مدت "مازاد سنی" خواهد بود.

البته کسانی که دارای 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه قابل قبول نزد سازمان تامین اجتماعی باشند، می‌توانند بدون رعایت شرایط سنی، تقاضای بیمه اختیاری دهند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟