افزايش 10 در صدي حق بيمه ها رسما اعلام شد

رییس کل بیمه مرکزی گفت: هر چند نرخ دیه توسط قوه قضاییه برای سال ۹۲ نسبت به سال جاری ۶/۲۰ درصد رشد یافته اما نرخ حق بیمه نسبت به این رقم ۱۰ درصد تخفیف داشته و به همین دلیل نرخ حق بیمه ۱۰درصد افزایش یافته است.

به گزارش ریسک نیوز، ˈمحمد کریمیˈ در نشستی خبری صبح امروز  افزود: مبلغ دیه برای ماه های حرام در سال آینده ه 152 میلیون تومان و برای سایر ماه های سال ، 114 میلیون تومان است ، سه میلیون و 800 هزار تومان نیز خسارت های مالی در نظر گرفته شده است.

وی از تدوین جدول حق بیمه های دریافتی توسط بیمه مرکزی و ابلاغ آن به شرکت های بیمه ای در روز جاری خبر داد و گفت: در این جدول، حق بیمه موتوسیکلت ، خودروهای چهار چرخ ، کامیون، اتوبوس، آمبولانس و کلیه وسایط نقلیه زمینی مشخص شده است.

کریمی همچنین از آمادگی شرکت های بیمه برای ارایه الحاقیه خبر داد و توصیه کرد، بیمه گزاران قبل از سفرهای نوروزی اقدام به خرید الحاقیه و بیمه نامه کنند.

وی با بیان آنکه پرداخت و یوم الاداء بودن ملاک عمل است ، اظهار داشت: به همین دلیل بیمه گزاران قبل از اتمام سال وضعیت بیمه نامه خود مشخص کنند.

به گفته کریمی، مدت اعتبار بیمه نامه در حق بیمه الحاقی محاسبه می شود.

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: در بیمه نامه های کنونی( مربوط به سال 92) ، نرخ دیه را برای ماه های حرام 126 میلیون تومان و غیر حرام 114 میلیون تومان در نظر گرفته شده و به همین دلیل خرید الحاقیه به بیمه گزاران توصیه می شود.

 

وی گفت: بیمه راننده برای سال 92 اجباری شده زیرا بیمه شخص ثالث به سرنشین و شخص ثالث مرتب می شود و به همین دلیل شرکت های بیمه ای موظفند بیمه نامه راننده را صادر کنند.

کریمی با بیان آنکه همچنان تعداد زیادی از موتور سیکلت ها فاقد بیمه نامه هستند ، گفت: تردد وسایط نقلیه فاقد بیمه نامه خسارت زیادی به کشور وارد می کند و بسیاری دیات مرتبط با موتور سیکلتها است.

بیمه بدنه

رییس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: بیمه بدنه از جمله بیمه های اختیاری است اما توصیه می شود براساس نظر مالک و قیمت روز، بیمه گزاران پوشش بیمه نامه خود را افزایش دهند.

کریمی گفت: به عنوان مثال خودرویی که 15 میلیون تومان قیمت داشته ، در آن زمان بیمه بدنه خود را خریداری کرده و هم اکنون با نوسانات قیمت، نرخ خودرو به 30 میلیون تومان افزایش یافته، بیمه گزار باید مابه التفاوت ارزش روز خودر را در شرکتها بیمه بدنه کند.

این مقام مسئول تاکید کرد : تورم شامل بیمه نامه نمی شود.

در سال جاري 20هزار نفر در تصادفات کشته شدند

رییس کل بیمه مرکزی گفت: شرکت های بیمه در سال جاری پنج هزار میلیارد تومان خسارت شخص ثالث ، دیه، جرحی و سایر دیات را پرداخت کرده اند.

وی افزود: امسال 20هزار نفر در تصادفات کشته شدند که این رقم نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته است.

کریمی، حق بیمه نامه های صادره در سال جاری را بیش از 9 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ضریب خسارت شخص ثالث بیش از 100 درصد است.

وی افزود: یک میلیون 300 هزار پرونده خسارت شخص ثالث وجود دارد که 20 درصد آنها فوتی و جرحی است.

افزایش 10 درصدی آیا منطقی است

آیا افزایش 10درصدی می تواند سرمایه گذاران ،تولید کنندگان و فعالان  را جذب این صنعت کند.

فرهاد محمودی کارشناس صنعت بیمه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در شرایط کنونی کشور شرکت های بیمه باید توان پرداختی بیمه گران را در نظر بگیرند افزود : توان بیمه گذاران به همان میزان اهمیت دارد که سود در یافتی شرکت های بیمه برای رونق این بازار اهمیت دارد.

وی افزود : تا حدی قال پیشبینی بود که  افزایش نرخ بیمه های شخص ثالث خودرو در حدود  15 درصد باشد  اما با توجه به نرخ تورم و افزایش خودرو و قطعات آن و همچنین میزان دیه افزایش 10 درصدی صنعت بیمه در کشور ما را با مخاطرات زیادی روبرو می کند.

به گفته وی همچنین افزایش کمتر از حد انتظار ممکن است شرکت های بیمه را به سمتی سئق دهد که از روش های غیرشفاف برای افزایش سود مورد انتظار خود اقدام کنند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟