اخطارهای نمایندگان به طرح انتزاع خدمات بیمه درمانی روستاییان

در جریان رسیدگی به طرح انتزاع خدمات بیمه‌ درمانی مددجویان روستایی و عشایری از سازمان بیمه سلامت و الحاق آن به کمیته امداد، برخی نمایندگان در خصوص مغایرت این طرح با قانون برنامه پنجم و قانون اساسی اخطارهایی دادند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل ازایسنا، محمدحسن آصفری این طرح را خلاف برنامه پنجم توسعه عنوان کرد و گفت: سازمان بیمه سلامت بر اساس برنامه پنجم و به منظور توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت تشکیل شد و این قانونی است که نمایندگان در دوره گذشته آن را به تصویب رساندند.

وی افزود: اگر قرار باشد ما قوانین برنامه را دور بزنیم و آنها را به خوبی اجرا نکنیم کار درستی نیست و نباید باب شود که ما برخلاف برنامه‌های پنج ساله قوانینی را در مجلس به تصویب برسانیم.

باهنر که اداره جلسه را بر عهده داشت، این تذکر را مهم و قابل تامل عنوان کرد.

ایرج عبدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در اخطاری مستند به بند 12 اصل سوم قانون اساسی، بر لزوم پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه طبق ضوابط اسلامی و برطرف کردن هر نوع محرومیت تاکید کرد و گفت: بر اساس همین اصل قانون اساسی، پی‌ریزی صحیحی در بحث بیمه سلامت انجام شده و امسال تازه سازمان بیمه سلامت تشکیل شده و هنوز مقدمات کار فراهم نشده است.

وی افزود: ما نباید در چنین شرایطی قسمتی از این بیمه را حذف کنیم چرا که این امر هم با برنامه پنجم و هم با قانون اساسی مغایرت دارد.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز در تذکر دیگری با بیان اینکه عبدی و آصفری علیرغم صحبت در مخالفت با این طرح، جزء طراحان آن بودند، گفت: در حال حاضر بهداشت و درمان وقت رسیدگی به بیمارستان‌های تهران را هم ندارد چه برسد به شهرستان‌ها و در این صورت حق روستاییان، کشاورزان و افراد محروم ضایع می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟