مهلت نام نویسی بیمه تکمیلی خبرنگاران امروز پایان می یابد

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان گفت: مهلت اصحاب رسانه و هنرمندان به منظور بهره مندی از بیمه تکمیلی تا پایان وقت اداری روز جاری(سه شنبه)پایان می یابد.

به گزارش ریسک نیوز، مهدی شجاعی گفت: پیش از این قرار بود مهلت نام نویسی در بیمه تکمیلی خبرنگاران و هنرمندان، پنجم اردیبهشت ماه پایان یابد که به دلیل استقبال زیاد و بهره مندی تمام نویسندگان، روزنامه نگاران و خبرنگاران کشور از این تسهیلات، مهلت نام نویسی تمدید شد. 

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سعی شده با حداقل تعرفه بیشترین خدمات برای اهالی رسانه، هنرمندان و نویسندگان فراهم شود، گفت: براین اساس کمتر از نصف مبلغ تعرفه توسط بیمه شدگان و مابقی توسط وزارت ارشاد پرداخت می شود. 

شجاعی یادآور شد: همه اعضای صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و همچنین دارندگان دفترچه بیمه تامین اجتماعی می توانند از بیمه تکمیلی این صندوق بهره گیری کنند. 

وی با بیان اینکه بهره مندی خبرنگاران و هنرمندان حدود سه سال پیش مورد تاکید وزیر ارشاد قرار گرفت، گفت: در این مدت 40 هزار خبرنگار، نویسنده و هنرمند از بیمه تکمیلی ارشاد بهره مند شده اند. 

مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان با بیان آنکه تمام اعضای صندوق تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند، افزود: در سال 90، 15 هزار نفر و در سال گذشته برغم کمبود بودجه 25 هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند. 

شجاعی مدارک مورد نیاز برای بهره مندی از بیمه تکمیلی خبرنگاران و هنرمندان را کپی کارت ملی فرد متقاضی، کپی صفحه اول و دوم شناسنانه بیمه شده اصلی، کپی صفحه اول دفترچه بیمه و پرداخت مبلغ 70 هزار تومان عنوان کرد. 

این مقام مسئول در وزارت ارشاد ادامه داد: متقاضیان ساکن شهرستان ها می توانند مدارک خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و متقاضیان ساکن تهران نیز به معاونت های تخصصی وزارت ارشاد یا صندوق حمایت از نویسندگان، روزنامه و هنرمندان تحویل دهند. 

به گفته شجاعی از تعرفه حق بیمه فقط 70 هزار تومان را اعضا تقبل می کنند.

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟