زنان ۱۸ تا ۵۰ سال تحت پوشش بهزیستی از بیمه های اجتماعی برخوردار می شوند

سرپرست خانوار به همراه آن گروه از زنانی که تحت پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند، از بیمه های اجتماعی برخوردار می شوند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایرنا، فریبا بریمانی به مناسبت فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام زن(هفتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه)، افزود: این افراد با معرفی از طریق سازمان بهزیستی، تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه از سال 90 تاکنون 55 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بیمه شدند، گفت: هیچیک از زنان سرپرست خانوار و یا زن مددجو و معلول اکنون برای استفاده از بیمه پشت نوبت قرار ندارند.

وی تاکید کرد: زنان سرپرست خانوار در تمام شهرها و روستاها، تحت پوشش بیمه های شهری و روستایی قرار گرفته اند.

وی در توضیح زن سرپرست خانوار و شرایط لازم برای بهره مندی از بیمه، گفت: این واژه به زنانی اطلاق می شود که فاقد سرپرست بوده، از همسر خود جدا شده اند و یا همسرشان به عنوان سرپرست خانواده از کارافتاده باشند.

وی با بیان اینکه براساس قانون باید سالانه 10 درصد از این افراد توانمند شده و از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی خارج شوند، ادامه داد: این زنان با بکارگیری استعدادهای خود در بخش های مختلف کاری و با تامین امکانات مورد نیاز از طریق سازمان بهزیستی و استفاده از بیمه، توانمند شده و خودکفا می شوند.

بریمانی گفت: سازمان بهزیستی از آمادگی کامل برای بیمه کردن افراد تحت پوشش خود بویژه زنان برخوردار است تا بتواند پشتوانه محکمی را برای آنها در آینده ایجاد کند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟