نقش برتر صنعت بیمه در دهه جهانی سلامت

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بازاریابی فرهنگی و فرهنگ بازاریابی باید درصنعت بیمه نهادینه شود ، گفت : ارتباط با رسانه ها،راه میان بر توسعه فرهنگ بیمه و تعمیم آن محسوب می شود و هر گونه مانعی در این مسیر ، رشد و توسعه فرهنگ بیمه را با مشکل روبرو خواهد کرد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی سید محمد کریمی در جمع مدیران ، مسئولان و کارشناسان روابط عمومی های صنعت بیمه افزود: نگاه ظریف و دیدگاه فراخ در خصوص مقوله اطلاع رسانی و روابط عمومی ، توسعه و همگانی سازی این صنعت را به دنبال خواهد داشت.
 
رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: فرهنگ سازی در صنعت عظیمی مانند صنعت بیمه ، نیازمند تعاملات گسترده فعالان روابط عمومی هاست که خوشبختانه صنعت بیمه از این موهبت برخوردار است.

کریمی با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به فعالان این عرصه خاطرنشان کرد: بازاریابی فرهنگی و ارتقای سطح فرهنگ بازاریابی ، وظیفه اصلی و ماموریت اساسی روابط عمومی های صنعت بیمه به شمار می آید.
 
وی گفت : اطلاع رسانی ، زیرساخت فرهنگ توسعه ای است و تشریح درست و کامل و بی نقص مزایای بیمه ، می تواند فصل جدیدی را برای رشد ضریب نفوذ بیمه در جامعه رقم بزند.
 
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این که نگاه دنیا به موضوع سلامت جدی تر از گذشته است، افزود: دهه ای که در آن هستیم در سازمان جهانی بهداشت به عنوان دهه سلامت نامگذاری شده است و صنعت بیمه کشور نیز باید از تمام توان و ظرفیت های خود در رشته هایی مانند بیمه های سلامت ، عمر و زندگی استفاده کند.
 
کریمی ، رشد رفاه عمومی و ضریب امید به آینده را در گرو تبیین ابعاد گوناگون بیمه های زندگی دانست و افزود: اطلاع رسانی دقیق و شفاف درباره مزایای بیمه های زندگی نه تنها به همگانی شدن این رشته کمک می کند بلکه به همگانی شدن صنعت بیمه نیز منتهی خواهد شد.
 
دکتر محمد مهدی فرقانی – مدرس ارتباطات – هم در این نشست به برخی از مختصات روابط عمومی های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در دوره افول تبلیغات و ظهور روابط عمومی به سر می بریم که مفهوم آن برتری روشنگری بر مولفه های دیگر است.
 
 این استاد دانشگاه با تاکید بر این که روابط عمومی ها باید دیدگاه ها و ظرفیت های رسانه را بشناسد ، افزود: تعامل روابط عمومی ها با رسانه باید به گونه ای باشد که هر دو طیف در کنار کسب درآمد و موفقیت به مسئولیت اجتماعی و وظایف حرفه ای خود هم عمل کنند.
فرقانی تصریح کرد: ارتباط خوب و موثر و تعامل حرفه ای با رسانه ها در کاهش تنش های سازمانی اهمیت خاصی دارد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟