فشار سرمایه گذاری بیمه اتکایی بر بیمه گران/

عواید پایین سرمایه گذاری در بخشهای مختلف بازار سبب شده است، صندوقهای بازنشستگی و مدیران پولی سرمایه گذاری در طبقه ای از دارایی های مبهم جذب شوند. عواید ضعیف در بخشهای دیگر سبب شد بهای پوشش بیمه برای شرکتهای مربوط به شدت کاهش یابد./برخی بیمه گران نگران موج جدیدی از سرمایه گذاریها هستند که استانداردهای پوشش بیمه را تضعیف کرده است. /موسسه گای کارپنتر تخمین زده است درسال گذشته میانگیر سرمایه گذاری بالاتر از ادعاهای خسارت پیش بینی شده در صنعت بیمه اتکایی جهانی بود

به گزارش ریسک نیوز، در اوایل هفته گذشته شرکتهای آمریکایی بیمه گر اموال در جستجوی راهی برای محافظت از دارایی هایشان در برابر تندبادها و دیگر بلایای طبیعی بودند و به همین  دلیل بهای حق بیمه پوشش  بیمه های  اتکایی  پیشین را  به طور متوسط 15 درصد کاهش دادند.

 کاهش بهای پوشش بیمه  اتکایی  آخرین نمونه تاثیر«   جستجوبرای عملکرد مثبت» میان سرمایه گذارانی است که از عوایدی کم  دارایی های معمول رنج می برند مانند خزانه داری آمریکا که به دلیل برنامه اقدامات سهل گیرانه فدرال رزرو با همین مسئله روبرو شده است.

 با وجود حدوث  تندباد  سندی،  فرایند استفاده از بیمه اتکایی کاهش یافته است . این تندباد اکتبر گذشته در ساحل شرقی آمریکا اتفاق افتاد و 30 میلیارد دلار برای بیمه گران خسارت همراه داشت. این دومین تندباد پرهزینه پس از کاترینا محسوب میشود.

 برخی بیمه گران نگران موج جدیدی از سرمایه گذاریها هستند که استانداردهای پوشش بیمه را تضعیف کرده است. بدان معنا که ممکن است صنعت  بهای خطرات را به درستی تخمین نزده باشد و احتمالا سرمایه گذاران بی تجربه را در خطر ضررهای بزرگتر رها کند. جان چارمن رییس قبلی  آکسیس کپیتال در یک کنفرانس صنعت بیمه درباره اغوای جریان مالی تازه هشدار داد.

 بیش از یک سوم  تجدید پوشش بیمه بلایای طبیعی در اول ژوئن و اول جولای انجام می شود. در این زمان قراردادهای سالانه «بیمه برای بیمه گران »  که در فلوریدا قرار داد، تمام میشود و پوشش های بیمه ای که حق بیمه آنها میلیاردها دلار ارزش دارد،  تصویب می شوند.   کاهش هزینه بیمه های اتکایی سبب می شود گروههای مدافع مشتریان   از خانوارهای فلوریدایی در برابر ضربه خوردن توسط حق بیمه های افزوده  محافظت کنند.

 دیوید فلاندرو مدیر  شرکت گای کارپنتر( شرکت بیمه اتکایی جهانی) معتقد است جریان تازه پولی  حاصل از بازارهای سرمایه گذاران ، تغییراتی بنیادین در ساختار سرمایه  صنعت بیمه ایجاد می کند ودر ادامه اشاره میکند تا کنون قیمت فروش پوشش های بیمه همچنان در سطح پوشش بیمه ای هستند که در زمان طوفان کاترینا فروخته می شدند.

 سرمایه گذاران متحصص مانند سرمایه گذاران صندوقهای تامین سرمایه مشتاق عوایدی هستند که هیچ ارتباطی با بازارهای مالی ای ندارد که مدتی طولانی است سرمایه را با استفاده از ابزارهایی مانند « اوراق قرضه بلایای طبیعی» طبقه دارایی های خود اضافه میکردند. در هر حال دلالان بیمه معتقدند  تعداد بیشتری از سرمایه گذاران جریان اصلی صنعت مالی( مانند صندوقهای اشتراکی  و بیمه گران  عمر ) به عنوان سرمایه گذاری جایگزین به بیمه اتکایی روی آورده اند .

موسسه گای کارپنتر تخمین زده است درسال گذشته میانگیر سرمایه گذاری بالاتر از ادعاهای خسارت پیش بینی شده در صنعت بیمه اتکایی جهانی  بود و از از 27 میلیارد دلاربه 205 میلیارد دلار رسد. حدود یک سوم این مقدار از افزایش ارزش  سرمایه گذاری بیمه گران اتکایی حاصل شده است و یک سوم دیگر نیز مربوط به درآمدهاست. اما 9 میلیارد دلار باقیمانده  از جریان پولی جدید به دست آمده است.

 سرمایه گذاران بازار سرمایه  به طور گسترده  از بیمه گران دربرابر حوادث غیرمترقبه محافظت میکنند. فیلیپ تراهان مدیر خزانه داری مرتبط با بیمه در برنامه صندوق بازنشستگی معلمان اونتاریو(صندوق بازنشستگی کانادا با 130 میلیارد دلار دارایی) در گزارش سالانه خود هشدار داده است: اگر خسارات عظیمی در صنعت بیمه اتفاق بیفتد، … فقط در همان زمان متوجه می شویم آیا محصولات قابلیت عملکرد مورد انتظار را دارند یا خیر.

 کاهش شدید  نرخ بیمه در فصل تجدید پوشش بیمه  برخلاف مذاکرات سال گذشته است که با آرامش برگزار شد. طی فصل تجدید پوشش بیمه در بهار( که به بازارهای آسیایی مانند ‍ژاپن، کره و هند تعلق دارد) بیمه گران اتکایی  از افزایش قیمتها یا کاهش شدید آنها جلوگیری کردند.

مترجم:شیوا سعیدی

منبع:

http://www.ft.com

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟