هنرمندان صنایع دستی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند

از آنجا که اتحادیه صنایع دستی قدرت چانه زنی دارد می تواند تخفیفی را برای هنرمندان در نظر بگیرد تا سهمی که هنرمندان برای بیمه می پردازند کمتر باشد و در عوض خدمات بهتری را دریافت کنند.اتحادیه صنایع دستی با شرکت های بیمه ای برای انجام بیمه تکمیلی هنرمندان و صنعتگران فعال در حوزه صنایع دستی قرارداد بست.

به گزارش ریسک نیوز،منوچهر عبدلی، رئیس اتحادیه صنایع دستی کشور به خبرنگار مهر گفت: برخی از هنرمندان بیمه های پوشش خانوار، عمر وسایل نقلیه و … شده اند اما اتحادیه صنایع دستی تفاهماتی با شرکت های بیمه ای بسته است تا به خصوص برای زنان سرپرست خانوار و کسانی که بیمه تکمیلی نداشته اند، امکان بیمه های درمانی و تکمیلی را فراهم کند.

وی افزود: از آنجا که اتحادیه صنایع دستی قدرت چانه زنی دارد می تواند تخفیفی را برای هنرمندان در نظر بگیرد تا سهمی که هنرمندان برای بیمه می پردازند کمتر باشد و در عوض خدمات بهتری را دریافت کنند.

عبدلی بیان کرد: بیمه های مختلف برای هنرمندان صنایع دستی متفاوت است و نوع میزان تخفیف در نظر گرفته برای آنها نیز فرق دارد به عنوان مثال برای بیمه تسهیلات همه جا اگر یک درصد می گیرند ما آن را به دو دهم درصد رسانده و درواقع 80 درصد کسر کرده ایم.

وی با بیان اینکه مذاکرات همچنان درحال انجام است و امکان تخفیف برای بیمار گرفته می شود تصریح کرد: تعداد صنعتگران بسیار زیاد است و هر یک به نحوی از پوشش بیمه ای استفاده می کنند مانند بیمه عمر و وسایل نقلیه. اتحادیه نیز به صورت ستادی یکجا آمار را رصد نکرده است ولی شرکت های بیمه ای آماری را می گیرند که هنوز به ما نداده اند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟