به علت حد نصاب نرسیدن ، بیمه تکمیلی تورها ایران فسخ شد

قرارداد بیمه‌ی تکمیلی راهنمایان تور به‌خاطر تکمیل نشدن ظرفیت بیمه‌شده‌ها فسخ شد.در تحقق این قرارداد باید از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان ناظر قرارداد، حمایتی می‌شد که این کار انجام نشد.

به گزارش ریسک نیوز،مجتبی صادقی – مدیرعامل یک شرکت خدمات بیمه‌یی و نماینده‌ی حقوقی بیمه‌ی ایران – به‌عنوان طرف قرارداد جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و مسوول بیمه‌ی راهنمایان تور در این‌باره به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توضیح داد: اواخر سال گذشته، شرکت بیمه‌ی «ایران» با جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و با نظارت دفتر امور مراکز خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قراردادی را امضا کرد که براساس آن، بیمه‌گذار، جامعه‌ی راهنمایان و بیمه‌شدگان، تمام فعالان گردشگری که از این دفتر مجوز گرفته‌اند، از جمله مدیران و کارکنان دفاتر خدمات مسافرتی همراه خانواده‌های‌شان، کارکنان هتل‌ها و مراکز اقامتی، رستوران‌ها و مراکز گردشگری و راهنمایان تور بودند.

وی اظهار کرد: براساس این قرارداد، جمعیت بیمه‌شدگان حدود 100هزار نفر با حق بیمه‌ی 112هزار تومان برای هر نفر در طول یک‌ سال تعیین شد؛ اما تعداد بیمه‌شدگان به حد نصاب نرسید و این قرارداد فسخ‌شده اعلام شد.

صادقی ادامه داد: ما تا پایان فروردین‌ماه امسال، برای ثبت‌ نام بیمه‌شدگان زمان تعیین کرده‌ بودیم؛ ولی جمعیت مراجعه‌کنندگان بسیار کم بود، برای همین با در نظر گرفتن این مسأله که تعطیلات نوروز در کاهش این آمار اثر گذاشته است، یک‌ماه دیگر، یعنی تا آخر اردیبهشت‌ماه را به‌عنوان مهلت تعیین کردیم؛ ولی این‌بار هم جمعیت به حد نصاب نرسید و قرارداد منحل شد و ما هم نامه‌ی لغو این قرارداد را به جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی تحویل دادیم.

او بیان کرد: در تحقق این قرارداد باید از طرف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌عنوان ناظر قرارداد، حمایتی می‌شد که این کار انجام نشد.

صادقی اظهار کرد: ما اسامی 50هزار راهنمای تور را از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گرفته بودیم؛ ولی جمعیت ثبت‌ نام‌ کنندگان کمتر از یک‌هزار نفر بود.

وی همچنین درباره‌ی قابل تمدید بودن این قرارداد، گفت: ما تصمیم نداریم قراردادی دوباره را با شرایط مشابه ببندیم، چون بستن چنین قراردادی به حمایت و پیگیری نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه‌ی طرح بیمه‌ی تکمیلی راهنمایان تور با بیمه‌ی «ایران» همزمان با روز جهانی راهنمایان تور و با حضور محمدشریف ملک‌زاده – رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – امضا شد. ملک‌زاده در این مراسم که جمعی از راهنمایان تور در آن حضور داشتند، گفت: به پاس تلاش‌های راهنمایان تور نخواهیم گذاشت، یک نفر از آن‌ها بدون بیمه بماند و این مشکل را حل خواهیم کرد.

منوچهر جهانیان – معاون گردشگری کشور – نیز اظهار کرد: موضوع بیمه‌ی تکمیلی راهنمایان تور با همکاری بیمه‌ی «ایران» حل شده است.

او همچنین در این مراسم آمار مربوط به راهنمایان تور را این‌گونه اعلام کرد: تا سال 1386، دوهزار و 605 راهنمای تور داشتیم که این تعداد تا 30 بهمن‌ماه 1391 به شش‌هزار و 268 راهنما رسید.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟