بیمه طلایی ۵/۲ میلیون نفر از خانواده بازنشستگان کشوری

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیمه طلایی خدمت و هدیه‌ای از سوی دولت به جامعه پیشکسوتان و بزرگان کشور بود، اظهار امیدواری کرد تا با پیگیری مسئولان خانواده‌های بازنشستگان نیز تحت حمایت این بیمه قرار بگیرند و روزی برسد که هیچ کس به خاطر مشکلات درمان مستأصل نباشد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از شبکه ایران،رئیس‌جمهور با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد برای انجام وظیفه خود بر دیگران منّت گذارد، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که هیچ کس در این سرزمین و جهان احساس ضعف و نادیده گرفته شدن، نکند و این برخلاف نظر برخی که به واسطه کوچک بودن روح‌شان خیال می‌کنند روزی مردم به دست آنهاست و لطف و مهربانی خدا را نادیده می‌گیرند، شدنی است.

دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر دیروز در مراسم تجلیل از مجریان بیمه طلایی درمان بازنشستگان کشوری با تقدیر از مجریان این طرح با بیان اینکه این میزان خدمات که به بازنشستگان کشور ارائه شد هرچند که آن چیزی نیست که در آرزوی ما بود، تصریح کرد: با تلاش دست اندر کاران و با وجود سازوکارهای بسیار مشکل‌آفرین فرصت این به وجود آمد که تغییرات مختصری در زندگی پیشکسوتان داده شود و امیدوارم با تلاش بیشتر این طرح تکمیل شده و هیچ فرق و تفاوتی میان پیشکسوتان و دیگر افراد جامعه وجود نداشته باشد.

بیمه طلایی، خدمت و هدیه‌ای از سوی دولت به جامعه پیشکسوتان و بزرگان کشور
رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیمه طلایی خدمت و هدیه‌ای از سوی دولت به جامعه پیشکسوتان و بزرگان کشور بود، اظهار امیدواری کرد تا با پیگیری مسئولان خانواده‌های بازنشستگان نیز تحت حمایت این بیمه قرار بگیرند و روزی برسد که هیچ کس به خاطر مشکلات درمان مستأصل نباشد. دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه خدای متعال انسان‌ها را برای زندگی متعالی و شایسته خلق کرده و خواسته که انسان در عزت، شادابی، امید و سلامت زندگی کرده و باکرامت، عزیز و بزرگ بوده و جامعه بشری نیز سرشار از عدالت و محبت باشد، گفت: خداوند برای هیچ انسانی زندگی در فقر، تحقیر و شکست را قرار نداده و خواسته تا همه در مسیر کمال حرکت کنند و زندگی سعادتمند سرشار از محبت را در جهان برپا نمایند.

تعالی فرهنگ، اقتصاد و اجتماع نیازمند حضور همگانی مردم است
رئیس‌جمهور برپایی و تحقق زندگی سعادتمند سرشار از محبت و عدالت را در گرو مشارکت همه مردم در ساختن چنین جامعه‌ای دانست و تصریح کرد: تعالی فرهنگ، اقتصاد و اجتماع نیازمند حضور همگانی مردم است چرا که اگر همه مردم اراده نکرده و مطالبه نکنند، هیچ فرهنگ و اقتصادی رشد و پیشرفت نخواهد داشت. دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بالاترین آرمانهای الهی و انسانی در سایه اراده، حضور و مشارکت مردمی محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: حتی عدالت که در واقع نقطه نیل به قله‌های تعالی و کمال است و همه پیامبران برای برپایی آن مبعوث شده‌اند تنها با مشارکت جمعی و اراده مردم برپا خواهد شد. رئیس‌جمهور افزود: رشد علم و میزان اهمیت آن در جامعه نیز در گرو مشارکت جمعی و خواست مردم است و اگر بناست دانشمندان در جامعه‌ای محترم و عزیز باشند این اتفاق باید از سوی مردم و با خواست آنان شکل گیرد. دکتر احمدی‌نژاد گفت: استقرار عدالت و توحید هم در گرو خواست و اراده مردم است چرا که در غیر این صورت اگر خدا می‌خواست همه این ارزشها به وسیله یک پیامبر و انسان صالح امکان تحقق داشت.

لازمه حضور، اثرگذاری و مشارکت مردم در توانمندی و عزت فرد فرد آنان است
رئیس‌جمهور لازمه حضور، اثرگذاری و مشارکت مردم را توانمندی و عزت فرد فرد آنان دانست و اظهار داشت: اگر آحاد مردم توانمند و عزیز نباشند، مدیریت، حضور و مشارکت آن‌ها در جامعه بی‌معنا خواهد بود. دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به ظهور نظام‌های مارکسیسم و سرمایه‌داری در دوران اخیر که با ظاهری متفاوت اما حقیقت یکسان پیش روی بشر قرار گرفته‌اند، گفت: در نظام مارکسیسم تصمیمات، مدیریت و برنامه‌های مردم توسط اقلیتی خاص تعیین می‌شد و همه امور کشور در اختیار آنان بود و اکثریت مردم کارگر و برده بودند؛ در نظام سرمایه‌داری هم همه امور مردم در اختیار عده قلیلی قرار داشته و تصمیمات اقتصادی و چرخش پولی و مالی در اختیار آن‌هاست و آن‌ها تعیین می‌کنند که مردم در چه قالب و جهتی حرکت کنند. رئیس‌جمهور افزود: در هر دو نظام مارکسیسم و سرمایه‌داری، حقیقت انسان تحقیر شد و اجازه ندادند که انسانها بزرگ و توانمند شوند.

امروز در نظام‌های غربی مردم هیچ تاثیری در معادلات اجتماعی ندارند
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه حکومت عدل و توحید زمانی امکان تحقق دارد که همه انسانها رشد علمی و معرفتی و احساس عزت و توانمندی داشته و دارای نقش و اثر در جامعه باشند، اظهار داشت: امروز در نظام‌های غربی مردم هیچ تاثیری در معادلات اجتماعی ندارند و اعتراض‌های آن‌ها به واسطه اینکه دارای اثر نیستند، راه به جایی نمی‌برد. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در نگاه حاکمیت اسلامی اینکه عده‌ای از رده خارج و ضعیف باشند، وجود ندارد خاطرنشان کرد: زمانی از سوی عده‌ای، اعلام شد که برای اجرای برنامه‌های توسعه لزوماً باید بخشی از مردم از رده خارج شوند در حالی که این اشتباه است و اینکه بخواهیم انسانی را از جامعه حذف کنیم معنایی در حکومت اسلامی ندارد. همه باید در جامعه توانمند بوده و دارای اثر باشند.

هنر یک حکومت این است که مردم را قدرتمند کند
رئیس‌جمهور با بیان اینکه هنر یک حکومت این است که مردم را قدرتمند کند، تصریح کرد: کسی که روی پای خود ایستاده و احساس عزت می‌کند مطمئناً تاثیرگذار بوده و انتخاب او در مناسبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اثرگذار است. دکتر احمدی‌نژاد افزود: هنر یک حکومت متعالی و انقلابی این است که توده‌های مردم را بزرگ و عزیز گرداند تا آن‌ها بتوانند پای عدالت ایستادگی کنند. رئیس‌جمهور با اشاره به این گفته بزرگان دین که اگر کسی انسانی را زنده کند بشریت را زندگی بخشیده گفت: هر کس با این نگاه در خدمت توده‌های مردم و در مسیر تقویت و عزت آنان حرکت کند در مسیر پیامبران و صالحان جهان خواهد بود. دکتر احمدی‌نژاد افزود: اگر توده‌های مردم توانمند و دارای اثر باشند، می‌توانند در برابر ظلم و زیاده‌خواهی‌ها بایستند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟