بیمه کارگران کشاورزی/صاحبان زمین‌ها از حق بیمه کارفرمایی معافند

با تصویب مجلس زمین‌های کشاورزی به عنوان کارگاه تولیدی محسوب می‌شود و کارفرمایانی که کمتر از پنج کارگر دارند، از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معافند.

به گزارش ریسک نیوز،عباس پاپی‌زاده در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی تصویب کرد، تا کارگاه‌های تولیدی کشاورزی و زمین‌های کشاورزی که کمتر از 5 نفر کار می‌کنند، مشمول معافیت حق بیمه کارفرمایی باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در مصوبه مجلس مزارع و زمین‌های کشاورزی نیز جزو کارگاه‌های تولیدی محسوب شده و صاحبان زمین‌ها نیز کارفرما هستند و بر اساس قانون از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف هستند.

وی ادامه داد: در سال 61 قانونی مصوب شد، تا کارفرمایان کارگاه‌هایی که کمتر از 5 نفر هستند، از پرداخت حق بیمه معاف باشند و این تشویقی بود، برای کارفرماها تا کارگران خود را بیمه کنند.

وی ادامه داد: این موضوع در کارگاه‌های کشاورزی و زمین‌های کشاورزی اجرایی نمی‌شد، زیرا اینها را به عنوان کارگاه‌های تولیدی محسوب نمی‌کردند.

پاپی‌زاده گفت: با تصویب این قانون از این به بعد تمام کارگاه‌های کشاورزی و مزارعی که کمتر از 5 نفر بر روی آنها کار می‌کنند، کارفرما از پرداخت حق بیمه کارفرمایی معاف خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: کشاورزان امروزه حتی در سن 90 سالگی هم در زمین کشاورزی فعالیت می‌کنند، زیرا نسل امروزی تمایل به حضور در روستاها ندارد و به همین دلیل بیمه کشاورزان باید جدی گرفته شود.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟

سایر دیدگاه ها

  • اعظم | 17 مهر 1398 - 09:04

    سلام ما کارهای باغمان را خودمون انجام میدیم،فقط گاهی مثلا موقع برداشت محصول به گرفتن کارگر نیاز داریم ،آیا میشه کارگر را برای یکهفته بیمه کنیم؟