روزهای سخت اقتصادی برای بیمه عمر در استرالیا

مدیران شرکت ها بر این باورند که کاهش تعداد مشتریان نسبت به آنچه انتظار می رفت از اصلی ترین دلایلی است که آنان را از دستیابی به اهدافشان دور کرده است.صنعت بیمه عمر در استرالیا در حال تجربه روزهای سخت و دشوار اقتصادی است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل ازتخصصی صنعت بیمه ، روزهای دشواری برای بخش بیمه عمر در استرالیا در حال رقم خوردن است و ارزش اقتصادی این بخش حدود یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

طبق این گزارش، بیمه گران بزرگ در این کشور با چالش های بیشماری رو به رو هستند و باید با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم کنند.

بزرگترین شرکت بیمه عمر در استرالیا سال گذشته میلادی پیش بینی کرده بود که سود زیادی در انتظار این بخش است اما این شرکت حدود 220 میلیون دلار را از دست داده است.

مدیران شرکت ها بر این باورند که کاهش تعداد مشتریان نسبت به آنچه انتظار می رفت از اصلی ترین دلایلی است که آنان را از دستیابی به اهدافشان دور کرده است.

به گفته کارشناسان، شرایط اقتصادی باعث شده است که اکثر مردم از خرید بیمه نامه های عمر پشیمان شده اند.

اکنون از هر سه استرالیایی بین 24 تا 35 سال، یک نفر دارای بیمه عمر است؛ چراکه آنان درک بهتری از صنعت بیمه در جهان امروزی دارند.

 این در حالی است که در بین افراد بین 50 تا 65 سال تنها 31 درصد چنین پوشش های بیمه ای را خریداری کرده اند و این رقم در گروه سنی بین 35 تا 49 سال به 44 درصد می رسد.

آگاهان صنعت بیمه در استرالیا پیش بینی کرده‌ بودند که صاحبان این صنعت از دولتمردان خواهند خواست تا حداقل با افزایش پنج درصدی حق بیمه موافقت کنند؛ این در حالی است که انتظار می‌رود حق بیمه در ماه آوریل سال آینده میلادی افزایش یابد.

 در این گزارش آمده است که در حال حاضر بیش از 2.4 میلیون شهروند استرالیایی سالانه یک هزار و ۲۰۰ دلار اضافه برای پوشش‌های بیمه‌ای خود می‌پردازند.

بنا بر این گزارش، تعداد افراد بیمه شده در جنوب استرالیا به ۷۶۱ هزار نفر می‌رسد که برابر با ۴۶ درصد جمعیت در این منطقه از جهان است. این رقم در سال ۲۰۰۶ میلادی ۶۸۰ هزار نفر بود.

در گزارش شرکت بیمه "سوئیس ری"، یکی از بزرگترین شرکت های بیمه در جهان نیز آمده بود که فاصله حمایتی بیمه عمر بین افراد بالغ در استرالیا اکنون به مرز یک تریلیون دلار رسیده است و آمارها از سال 2007 میلادی تاکنون با تغییرات چشمگیری مواجه نبوده است.

در این گزارش همچنین بر این نکته تاکید شده بود که تنها دوسوم استرالیایی ها نگران آینده مالی خود و فرزندانشان هستند و 44 درصد نیز بر این باورند که اگر زمانی به بیماری جدی مبتلا و از کار افتاده شوند و یا بمیرند، بیمه و ذخیره مالی آنان جوابگوی نیازهای مالی دیگر اعضای خانواده آنان نیست.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟