ارائه پیشنهاد جدید از سوی سازمان دیده بان بیمه اتحادیه اروپا

سازمان دیده بان اتحادیه اروپا جمعه هفته گذشته پیشنهاد جدیدی را برای شرکت های بیمه در این قاره مطرح کرد.سازمان بیمه و بازنشستگی مشاغل اتحادیه اروپا، یکی از سه بدنه نظارتی اتحادیه اروپا برای صنعت مالی است که درحال حاضر اتحادیه اروپا سرمایه های آن را تامین می کند

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه ، این سازمان طرحی را برای سرمایه گذاری های بلندمدت ارائه کرده است. این طرح بین بیمه گذاران عمر اروپایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

در این گزارش آمده است که ارائه محصولات بیمه ای با تضمین بازگشت سرمایه ها به ویژه در کشورهای مانند آلمان و لهستان تجارت بزرگی به شمار می آید اما بیمه گران اروپایی با تکیه بر پیش نویس جدید ارائه شده توسط "سازمان بیمه و بازنشستگی مشاغل اتحادیه اروپا" (EIOPA) بر این باورند که در سیاست ها باید تجدیدنظر شود.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز با استفاده از گزارش اخیر این سازمان درصدد است که طرحی را برای سرمایه گذاری در بخش بیمه نهایی کند که خطرات را به حداقل برساند. انتظار می رود که تغییرات جدید از سال 2016 میلادی به مرحله اجرا دربیاید.

"گابریل برناردینو" رییس سازمان بیمه و بازنشستگی مشاغل اتحادیه اروپا، در اینباره گفت: گزارش سازمان دیده بان بیمه اتحادیه اروپا باید به عنوان بنیاد اصلی در چارچوب تصمیم های سیاسی در نظر گرفته شود تا بتوانیم تضمینی برای سرمایه گذاری های بلندمدت ارائه دهیم.

رییس سازمان بیمه و بازنشستگی مشاغل اتحادیه اروپا پیش از این خواهان افزایش اختیارات سازمان برای ممنوع یا محدودکردن فعالیت های مالی شده بود. به گفته کارشناسان، این امر منجر به افزایش قدرت نظارتی او می شود. برناردینو اکنون مسئولیت نوشتن قوانین جدید برای بیمه گزاران اروپایی را برعهده دارد.

سازمان بیمه و بازنشستگی مشاغل اتحادیه اروپا، یکی از سه بدنه نظارتی اتحادیه اروپا برای صنعت مالی است که درحال حاضر اتحادیه اروپا سرمایه های آن را تامین می کند و حدود 40 درصد بودجه آن را به طور مستقیم پرداخت می کند. 60 درصد بقیه بودجه را کشورهای عضو پرداخت می کنند.

همچنین برناردینو خواهان دسترسی مستقیم به اطلاعات داخلی بیمه گزاران است تا بتواند به طور مستقیم مطالعاتی را درباره موسسات مالی، محصولات یا رفتارهای مالی انجام دهد. درحال حاضر این بنیاد از طریق ناظران محلی وظایف خود را انجام می دهد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟