مقایسه سرمایه گذاری در بانک و خرید بیمه نامه عمر و پس انداز

به باور اهالی حرفه ای، دنیای بیمه، همواره شاهد تصمیم گیری های بغرنج و گاهی درد آور اخلاقی است… با این حال، مطالعه مسائل خاص مربوط به اخلاقیات در بیمه، در علوم اجتماعی چندان توسعه نیافته است و جولانگاه بیمه به فضای دانشگاهی محدود شده است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، یکصد و هفتاد و پنجمین شماره ماهنامه خبری_آموزشی تازه های جهان بیمه توسط پژوهشکده بیمه منتشر شد.

مخاطبان در این شماره مقاله ای را تحت عنوان "مقایسه سرمایه گذاری در بانک و خرید بیمه نامه عمر و پس انداز" می خوانند که از سوی رحمان کمالی و مرضیه واحدی نژاد نوشته شده است.

 

در این مقاله آمده است؛ گاهی برخی از حوادث منجر به کاهش یا به طور کل، قطع منبع درآمد خانواده و به خطر افتادن نظام خانواده می شود. حوادثی نظیر مرگ زودرس یا نابهنگام سرپرست خانواده، از کارافتادگی و خسارت های ناشی از حوادثی چون سیل، زلزله ،آتش سوزی و امراض و بیماری ها، بازنشستگی و بیکاری، خانواده را دچار مشکلات عدیده می کند.

بر همین اساس در این مقاله سعی شده است تا سرمایه گذاری از دید بیمه گذار در بانک و بیمه با نرخ سود مشترک 20 % مورد بررسی قرار گیرد تا پس از حصول نتایج کافی و روشن شدن دلایل عدم تمایل خانواده مبنی بر استفاده از بیمه های عمر، بتوان به بیان مزایای بیمه های عمر و ارائه راه کارهای مناسب، به جذب مشتری اقدام کرد.

«بیمه، اخلاق و مسئولیت اجتماعی صنفی» عنوان دومین مطلب این شماره است که توسط ابوالفضل دهقان زاده ترجمه شده است. در مقدمه این مقاله آمده است؛ به باور اهالی حرفه ای، دنیای بیمه، همواره شاهد تصمیم گیری های بغرنج و گاهی درد آور اخلاقی است… با این حال، مطالعه مسائل خاص مربوط به اخلاقیات در بیمه، در علوم اجتماعی چندان توسعه نیافته است و جولانگاه بیمه به فضای دانشگاهی محدود شده است.

در جای دیگری از این مقاله عنوان شده است؛ خطر اخلاقی که ناخواسته منجر به ایجاد منافعی برای رفتارهای پر خطر می شود از دیرباز دغدغه اهالی صنعت بیمه بوده است.

" بحران مالی جهان_با نگرش خاص به صنعت بیمه" عنوان سومین مطلب این شماره است که از سوی محمود سبزواری ترجمه شده است. در بخش چکیده این مطلب به بحران مالی اقتصادی جهانی اشاره شده و آمده است؛ بحران مالی از وام های رهنی خانه های مسکونی شروع شد و هیچ صنعتی را از تبعات خود بی تاثیر نگذاشت.

صنایع تولیدی، بانک ها، گردشگری، جهانگردی و حتی صنعت بیمه تحت تاثیر این بحران قرار گرفته اند. در ادامه این بخش ذکر شده است؛ صنعت بیمه به عنوان ستون فقرات یک اقتصاد محسوب می شود و اهمیت راهبری آن بی همتا و غیر قابل قیاس است.

بر همین اساس در این مقاله سعی شده بحران مالی پیش روی صنعت بیمه مورد بررسی قرار گیرد. قسمت دوم مقاله" کاربرد رویکرد کل نگر در تعیین حدود ریسک بر اساس مدیریت ریسک سازمان" با ترجمه محسن قره خانی و زهرا ماجدی عنوان یکی دیگر از مطالب این شماره است که در آن مفهوم محدودیت های واحدهای کسب و کار و شرکت بیمه اتکایی واحد کسب و کار به طور مفصل داده می شود.

در این مقاله آمده است؛ سناریوی سرمایه گذاری در حقوق صاحبان سهام حتی با در نظر گرفتن فرضیات بدبینانه، براساس سود و زیان محاسبه می شود.

"ژاپن: افزایش نرخ بیمه زلزله" ، " اتکایی نمونه 30% از مجموع سرمایه بیمه شده بیمه گران زندگی هند نزد شرکت سهامی بیمه هند" ، " برگزاری اولین کنفرانس جهانی زنان در بیمه توسط بنیاد خیریه صنعت بیمه" و " واگذاری سهام پنجاه درصدی شرکت آبراج دبی به بیمه بهداشت و درمان ترکیه" هم عناوین و تیترهای مربوط به بخش اخبار بیمه ای این شماره هستند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟