بیمه ها باید دریافت کننده یارانه باشند

دکتر حسن ابوالقاسمی، در تمام کشورها، بیماران خاص تحت پوشش حمایت های ویژه درمانی قرار دارند زیرا مبتلایان به بیماری های مزمن متحمل مخارج بالاتری می شوند و هزینه دارو و درمان، نقش همیشگی در زندگی این بیماران دارد در حالی که بقیه افراد گاهی بیمار می شوند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از اندیشه ها، در کشور ما شدیدترین بیماری ها در گروه بیماری های خاص قرار گرفته اما شاید لازم است که این مفهوم گسترده تر باشد.

در بسیاری از کشورهای دنیا این بیماران تحت حمایت قرار دارند اما این حمایت ها از سوی بیمه های درمانی قوی ارائه می شود و سازمان های بیمه گر امتیازات خاص به بیماران خاص می دهند نه آنکه سرانه دارو به سمت این بیماران هدایت شود .

 عدالت در بیمه ایجاد شده و بیمه از سمت غنی به سمت فقیر هدایت می شود زیرا این بیماران مصرف داروی بیشتری دارند و از خانواده های آسیب پذیر هستند و بنابراین، افراد با درآمد بیشتر حق بیمه بیشتری می پردازند تا از محل حق بیمه آنها برای داروی بیماران خاص هزینه شود.

 در ایران که سازمان های بیمه گر فاقد ساز و کار صحیح هستند، حق بیمه فردی با درآمد 800 هزار تومان مساوی حق بیمه فردی با درآمد 6 میلیون تومان است. در چنین شرایطی اختصاص یارانه دارو به بیماران خاص به طور مستقیم کار دشواری خواهد بود.البته این اتفاق می تواند متضمن این حسن باشد که از مصرف بی رویه دارو جلوگیری شود مشروط بر آنکه بیماران خاص تمام نیاز های دارویی خود را از محل این یارانه دریافت کنند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟