بیمه کشاورزی در گرجستان در صدر محصولات بیمه ای

در حال حاضر حدود ۱۰ هزار کشاورز وجود دارند که باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. با بیمه شدن آنان افراد زیادی جذب بیمه های کشاورزی می شوند و در آینده نزدیک این بخش در صنعت بیمه یکه تازی می کند.

به گزارش ریسک نیوز،بیمه کشاورزی به یکی از بهترین و پیشروترین محصولات بیمه ای در گرجستان تبدیل می شود.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از وب سایت خبری فایننشال، از زمانی که دولت گرجستان صنعت کشاورزی را در اولویت فعالیت های خود قرار داده است، بیمه کشاورزی به یکی از پرفروش ترین محصولات بیمه ای تبدیل شده است و به زودی در این صنعت پیشتاز خواهد بود.

یکی از چالش های اصلی غلبه بر مشکلات مربوط به مدیریت ریسک است چرا که اطلاعات جامعی در مورد بلایای طبیعی احتمالی وجود ندارد. همچنین گران بودن بیمه کشاورزی یکی دیگر از موانع پیش رو است و از سوی دیگر کشاورزان به بسته های ارائه شده توسط بیمه گران اعتماد چندانی ندارند.

"آرشیل تسرتوادز" یکی از متخصصان بیمه کشاورزی در گرجستان، در این باره گفت: در حال حاضر حدود 10 هزار کشاورز وجود دارند که باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند. با بیمه شدن آنان افراد زیادی جذب بیمه های کشاورزی می شوند و در آینده نزدیک این بخش در صنعت بیمه یکه تازی می کند.

طبق گزارش های منتشر شده، وزارت کشاورزی گرجستان در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرده بود که با همکاری شرکت هایی از لهستان و اسپانیا روی طرح بیمه محصولات کشاورزی کار می کند.

نظام اقتصادی گرجستان بر پایه لیبرالیسم و بازار آزاد بنا نهاده شده است و بر این اساس دولت باید هر روز بیش از پیش کنترل و نفوذ خود را بر عرصه اقتصادی کمرنگتر کند. اما "داویت کیروالیدزه" وزیر کشاورزی گرجستان، معتقد است که توسعه بخش بیمه کشاورزی بدون مشارکت دولت امکان پذیر نیست.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟