تعیین اولویت‌ها و معیارهای بیمه زنان خانه‌دار

مسوول دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دهم شاخص‌هایی که قرار است بر اساس آنها زنان خانه‌دار در سال جاری بیمه شوند را مشخص کنیم.

به گزارش ریسک نیوز،فریبا حاجی‌علی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ستاد ملی زن و خانواده در مورد شاخص‌های بیمه زنان خانه‌دار نقش هماهنگ‌کننده بین دستگاه‌های متولی را دارد و تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دهم این شاخص‌ها مشخص شود. البته از صحبت‌های نمایندگان بانوان دکتر حسن روحانی به نظر می‌رسد که بیمه زنان خانه‌دار در اولویت‌های رییس‌جمهور منتخب قرار دارد.

وی در ادامه گفت: مهم آغازاجرایی کردن بیمه زنان خانه‌دار بود که این امر محقق شد؛ البته امیدواریم که این کار در دولت‌های آینده ادامه یابد، چرا که در صورت استمرارآن، همه زنان خانه‌دار تا پایان برنامه هفتم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مسوول دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده خاطرنشان کرد: پس از تصویب بیمه زنان خانه‌دار، کارگروه تخصصی آن با شرکت مسوولان سازمان‌ بهزیستی، کمیته امام خمینی (ره) و وزارت بهداشت تشکیل شد تا اولویت‌های اختصاص سهمیه بیمه زنان خانه‌دار مشخص شود.

وی با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 200 هزار زن سرپرست خانه‌دار گفت: با توجه به محدودیت این سهمیه، ناگزیر هستیم که برخی از زنان را در اولویت قرار دهیم و بر اساس نظر کارگروه، زنان سرپرست خانوار قرار است در اولویت قرار بگیرند.

مسوول دبیرخانه ستاد ملی زن و خانواده افزود: برخی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد نیستند، اما نیازمند کمک هستند. بنابراین قرار است این افراد تحت پوشش قرار گیرند، البته با وجود آنکه زنانی که مشمول این شاخص می‌شوند، بیش از 200 هزار نفر هستند، شاخص‌های دیگری برای بیمه زنان خانه‌دار تعیین می‌شود.

حاجی‌ علی در پایان گفت: زنانی که تعداد فرزندان بیشتری دارند یا سن آنها بالاست یا در مناطق محروم کشور زندگی می‌کنند نیز ممکن است در اولویت بیمه شدن قرار بگیرند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟