سقف تعهدات بیمه‌ای بیماران اعزامی به خارج از کشور افزایش یافت

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش سقف تعهدات هزینه‌های بیمه‌ای بیماران اعزامی به خارج از کشور تا سقف ۱۱ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،محمد باقر هوشنگی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه از 11 سال پیش تا کنون تعهدات بیمه‌ها برای افزایش سقف هزینه‌های درمان بیماران اعزام به خارج هیچگونه تغییری پیدا نکرده بود، اظهار کرد: با ابلاغ رییس شورای عالی بیمه – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی – سقف تعهدات بیمه در مورد هزینه‌های درمان بیماران اعزام به خارج کشور از سه به 11 میلیون تومان افزایش یافت.

وی در مورد چگونگی دریافت هزینه‌های درمانی بیماران اعزام به خارج از کشور خاطر نشان کرد: اسناد پزشکی بیمار پس از تایید توسط سفارت خانه به سازمان‌های بیمه‌گر ارائه و هزینه‌های درمان فرد پرداخت می‌شود.

به گفته هوشنگی، همچنین کمیته‌ای در وزات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد که مسئول اعزام بیماران به خارج از کشور است.

محمد باقر هوشنگی در ایسنا

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین به میزان تعهدات سازمان‌های بیمه‌گر پیش از ابلاغ مصوبه جدید اشاره کرد و گفت: پیش از این به بیمار اعزامی به خارج از کشور یا ارز تخصیص می‌یافت و یا تخصیص نمی‌یافت؛ در صورت تخصیص ارز، بیمار تا سقف 11 میلیون تومان و در صورت عدم تخصیص تا سقف سه میلیون تومان توسط سازمان‌های بیمه‌ای تحت پوشش قرار می‌گرفت.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟